The Christmas Choir (2008)

Canada

geregisseerd door Peter Svatek
met Jason Gedrick, Rhea Perlman en Marianne Farley

Peter Brockman is een succesrijke, maar geestelijk opgebrande boekhouder, wiens leven op zijn kop wordt gezet wanneer hij vrijwilligerswerk in een tehuis voor daklozen aanneemt en dat gerund wordt door de norse, wrokkige zuster Agatha. Verbaasd door de muzikale begaafdheid van sommige bewoners, stelt Peter hen voor om een koor te op te richten en vakantiedeuntjes te gaan zingen in een plaatselijk metrostation. Hoewel de zangers en Peter elk door hun eigen persoonlijke moeilijkheden gaan, beginnen zij langzaam meer zelfvertrouwen te krijgen door hun muzikale optredens.

Typische kerstfilm die men ook het beste kan kijken rondom deze dagen. Voorspelbaar maar niet vervelend.Typische feel good film.
Gebroken relatie, moeizame verstandhouding met vader, een stel daklozen, onbegrip en dan weer de warmte en liefde die alles doen goedkomen op alle fronten.
cliches genoeg.
Nogmaals geen vervelende film maar de karakters van de daklozen komen ook echt als karakters over. De personages zijn te overduidelijk neergezet.Oftewel type casting overheerst.
Het lijkt wel of de film echt niet langer dan 1 uur en 20 minuten mocht duren want men draait wel heel abrupt een einde aan deze
"The Christmas Choir"....

2,5*/3*

Wat een langdradige, voorspelbare, slecht geacteerde film met een super low budget. Onbegrijpelijk dat zoiets zo'n hoge waardering hier krijgt. Echt een film om bij in slaap te vallen. 1*!!!

avatar van erpunited
Een langdradige en voorspelbare film. Je kan deze ook alleen met kerst kijken want dan komen er meer van die trieste films

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Vrolijk kerstsfeer...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima kerst achtergrond muziek...
Mooi HD kwaliteit...
Geen langdradige...

avatar van JasonBourne
Kijkt voor een 'klein budget TV film' best wel lekker weg zo met de kerst. Typische feel good, maar ja, bijna inherent aan de kerstfilm, hoort er gewoon bij. Acteerprestaties zijn ook best ok. Ik vind m zeker niet langdradig, tempo in de verhaallijn is best goed. Alles bij elkaar toch een voldoende hoor!