Bustin' Loose (1981)

geregisseerd door Oz Scott en Michael Schultz
met Richard Pryor, Cicely Tyson en Angel Ramirez

Joe Braxton (Pryor) is een schelm met een heel klein hartje. Hij staat bij de rechterlijke macht te boek als een onverbeterlijke boef. Omdat gevangenisstraf toch niet helpt, besluit men hem een bus met weeskinderen te laten rijden. De kinderen moeten naar hun vakantiebestemming worden gebracht. Het wordt een vakantie om nooit te vergeten. Vooral niet als de gevreesde Klu Klux Klan zich op zekere nacht weer eens wil laten gelden.

Hele verkeerde film met een uiterst fout gevoel voor humor. Pryor is irritant onnozel aanwezig.