Shank (2009)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Simon Pearce
met Wayne Virgo, Marc Laurent en Tom Bott

De 18-jarige Cal zit in een jeugdbende en zijn leven bestaat uit seks, drugs en geweld. Cal is homoseksueel, maar houdt dat verborgen voor zijn vrienden. In het geheim heeft hij afspraken met Jonno, een ander lid van de bende, totdat Nessa, gangster en leidster van de bende, argwaan krijgt. Nessa geeft opdracht om Oliver, een onschuldige student, in elkaar te slaan en te beroven. Geheel impulsief leidt Cal de bende af zodat Oliver kan ontsnappen. Bang voor represailles zoekt Cal Oliver op en deze biedt hem een schuilplaats in zijn woning aan. Bij Oliver kan Cal eindelijk zichzelf zijn en de twee worden langzaam verliefd op elkaar. Nessa echter, is uit op revange en kidnapt Oliver met verschrikkelijke gevolgen.

avatar van alfie
we hebben gisteren naar deze film gekeken...keek lekker weg...niks mis mee...en de cover past bij de film...de film laat zien hoe ruig de jongeren doen om hun homo gevoelens te verbergen voor anderen.., 3,5 sterren.

Ik sluit me aan bij de reactie van alfie...heftig en soms ook treurig

avatar van pegasuspiet
Een film die niet iedereen zal aanspreken i.v.m. homosex die hier in voorkomt.

Maar de boodschap is wel duidelijk want dit is toch waar jongeren mee te maken krijgen indien ze merken dat ze homogevoelens hebben. Acceptatie is ook in Nederland nog niet vanzelfsprekend.

Deze film is niet voor 12 jarigen. Meer voor 16 jarigen.
Er komt "ruige seks" in voor

aanranding/verkrachting komt er zelfs in voor..

het verhaal sprak mij aan, de cover liet me een beetje walgen.
Ik heb hem toch gekeken en mijn vermoeden werdt bevestigd, er komt teveel zichtbaar homosex in voor, ik schaamde me voor langslopende buren daar ik een open inkijk heb naar de kamer.
Ook kan ik me weer niet vinden in het agressieve en ruige spel van de gangmembers......het wordt weer te breed uitgelicht en zet aan tot copygedrag van de jeugd.
Nee, geen film voor mij, dat er homohaat is weet iedereen wel maar dat hoeft niet in dergelijke films op deze manier (sex) uitgestald te worden!

Verrassend, pittig, energiek, sterk, snijdend, ruw, gewelddadig, shockerend, maar ook kwetsbaar en gepassioneerd drama. Er wordt sterk, natuurlijk en geloofwaardig geacteerd. Geweldig script.
Gay Times Magazine heeft het over "the most thrilling, terrifying coming-out story you'll have seen in years", kortom een dikke aanrader!!!

Een vraag voor john 1968: is er een verschil tussen zichtbare homoseks en heteroseks voor jou en langslopende buren?

Stephan123 schreef:
Vandaag heb ik hem gekeken en het is een goede film maar soms wel iets te "heftig": aanranding/verkrachting komt er zelfs in voor..
Zie je toch ook in (de ongecensureerde versie van) de film Spetters?

avatar van AmazingPP
Sterke coming-out film die goed in elkaar zit en zeer zeker goed geacteerd is. Er komt zeker expliciete sex in voor, dus de film zou inderdaad gekeurd moeten worden voor 16 jaar of ouder. "Shank" vertelt het verhaal van een bende-lid die moeite heeft om toe te geven dat hij homoseksueel is. Daardoor komt hij in flinke moeilijkheden. Wat mij verbaasd, maar wat wel weer duidelijk uit de film naar voren komt, is dat de mensen die het meeste moeite hebben met homoseksualtiteit meestal zelf zulke gevoelens hebben. Waarom zou je er anders zoveel moeite mee hebben? En laten we nu de homo's onder ons eens met rust en meer concentreren op die "beesten" die kinderporno maken of zelf met kinderen rommelen. Dat is veel ernstiger dan homoseksualtiteit. Amen. 4 *

avatar van Edamboy
Heftige, rauwe çoming-of-age/coming out film. In hoeverre het de realiteit benadert durf ik niet te zeggen. In ieder geval ben ik blij dat ik het niet (zo) heb meegemaakt.
Ik vond het spel van de hoofdrolspelers overtuigend en sommige dingen zijn inderdaad erg expliciet, maar daarom wel des te indrukwekkender. een 3,5 van mij.

Nessa als leidster van de bende: "Hell hath no fury like a woman scorned".
Prachtige lijven, mooi (netjes) in beeld gebracht.

Realistische en soms rauwe film, met oprecht spel van de niet zo ervaren acteurs. Prima film!
Daarom een 4,5

avatar van Darbie
Indringende & intense film over het ontkennen van eigen homosexualiteit.

Goede film over leden van een gang in combi met homosexualiteit. De jonge, onervaren acteurs, spelen de sterren van de hemel. Liefdesscenes met onwijs veel respect gespeeld, niets te expliciet. Het venijn van de film zit hem in het staartje, het laatste kwartier bleef ik herhalen. En Olivier is het perfecte lieve vriendje, werkelijk prachtig!