Neveroyatnye Priklyucheniya Italyantsev v Rossii (1974)

Alternatieve titels: Unbelievable Adventures of Italians in Russia | Невероятные приключения итальянцев в Ро&

1 stem

Sovjet-Unie / Italië
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Franco Prosperi en Eldar Ryazanov
met Ninetto Davoli, Antonia Santilli en Alighiero Noschese

In Italië ligt een vrouw op sterven en ze vertelt haar kleindochter dat ze vele jaren geleden een schat heeft verborgen in Rusland, in Sint-Petersburg. Andere personen die haar omringen vernemen dit ook. En dus arriveren meerdere mensen in de bewuste stad op zoek naar de schat. De enige informatie die ze hebben is dat de schat onder het beeld van een leeuw zou verborgen zijn. Het probleem is echter dat er in die stad heel wat zulke beelden te vinden zijn.