L'Indomptée (2016)

Alternatieve titel: Daydreams

Frankrijk

geregisseerd door Caroline Deruas-Garrel
met Clotilde Hesme, Jenna Thiam en Tchéky Karyo

Axèle is een fotografe, Camille is een schrijfster. Ze ontmoeten elkaar als ze beiden worden bekroond met een prijs voor hun werk wanneer ze een jaar verblijven in de Villa Medici in Rome. Camille wordt vergezeld door haar echtgenoot Marc Landré, een veelgeprezen auteur. Maar wanneer haar huwelijk spanningen kent, worden Camille en Axèle goede vriendinnen. Doch wie is Axèle echt? Een geëngageerde, compromisloze kunstenares die zich identificeert met haar werk? Of de geest van de Villa? In hun jaar dat ze verblijven in de Villa Medici, waarbij lichaam en geest zijn bevrijd, zal niemand er ongeschonden uitkomen.