Sil Jong (2009)

Zuid-Korea
Thriller

geregisseerd door Sung-Hong Kim
met Ja-Hyeon Chu, Se-hong Jeon en Seong-kun Mun

Hyeon-jeong's zus is vermist en ze vreest voor het ergste. Via de telefoon van haar zus komt ze te weten dat ze in een landelijk dorpje te vinden is. Ze zoekt hulp bij de lokale politie van het dorp, maar wegens te weinig bewijsstukken weigert de politie haar te helpen. Hyeong-jeong vindt dan een getuige die denkt haar zus te hebben gezien in het huis van een oude man, Pan-kon. Wanneer ze bij het huis aankomt, staan haar ergste nachtmerries haar op te wachten.

avatar van Priller
Best wel een vermakelijke film die naar mijn mening een drietal sterren verdient. Alles komt wat traag op gang maar naar het einde toe krijgt men toch waar voor z'n geld. Er zijn altijd wat foutjes en vragen op te merken, maar ze wegen uiteindelijk niet erg op tegen de acteerprestaties. Beide zusjes zetten een prima rol neer, net zoals Pan-kon trouwens...