• 8.523.183 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Adam Salky

Met onder meer: Emmy Rossum, Zach Gilford en Ashley Springer

Plot Dare

"Do something you're afraid of."

De film volgt drie heel verschillende tieners tijdens het laatste semester van school. Er is Alexa, het meisje met het goede hart, Ben, het buitenbeentje die twijfelt over zijn seksualiteit, en Johnny, die geld heeft, er goed uit ziet, maar een slecht karakter heeft. De drie treden elkaars leven binnen, en gooien bij elkaar de boel in de war.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Myotu

Myotu

Deze film gisteren gezien. Over drie jongeren die zich onbegrepen voelen en hier op verschillende manieren mee omgaan.

Ik vond het zelf een beetje een aparte film. Zo gebeuren er bepaalde dingen die gewoon niet logisch lijken, al wordt er soms wel uitgelegd waarom, het blijft niet kloppen. Zoals het hele karakter van Johnny die meegaat in de sexuele avances van Ben (alhoewel hij zegt geen homo te zijn) en van Alexa. Dit omdat hij graag vrienden met hen wil zijn..Ook liet het einde me met een onbevredigd gevoel achter.

avatar van evadege

evadege

Wel aardig aparte film. Niet slecht, dat zeker niet, maar het was een beetje apart.
Johnny gewoon meeging in de dingen die Ben deed, haast zonder tegenstribbelen.. Misschien is hij wel bi.. i dont know..
Wat ik een beetje raar vond is dat nadat Ben met Johnny in het zwembad was geweest etc, hij ineens - naa rmijn idee - veel meer gay was. Ik vond het niet erg, maar het was opvallend. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij zich er beter bij voelde na het zwembad zegmaar.

Al met al.. apart maar wel goede film alleen was het eind voor mij een beetje een domper.. ik snapte er eigenlijk niet zo veel meer van..

avatar van salimmilas

salimmilas

aparte film, maar niet echt bijzonder!

vond het niet vermakelijk,

was niet echt realistisch vond ik...

avatar van Esteban

Esteban

Dit is de lange versie (tevens remake) van de kortfilm 'Dare' uit 2005, toch? Allesinds dezelfde regisseur. En Adam Fleming is in beide te zien, ook al is dat niet in dezelfde rol.

gauke

Gebaseerd op de korte film uit 2005 van dezelfde regisseur. De lange versie is aan de ene kant met zorg gemaakt met uitgewerkte karakterrollen, uitstekend gespeeld. Aan de andere kant is het verhaal te langdradig.