• 8.230.231 stemmen

Alternatieve titel: Julia's Disappearance

Oorsprong: Zwitserland

Geregisseerd door: Christoph Schaub

Met onder meer: Corinna Harfouch, Bruno Ganz en Stefan Kurt

IMDb beoordeling: 6,6 (353)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Giulias Verschwinden

Julia heeft altijd al het gevoel gehad dat ouder worden je onzichtbaar maakt, maar dit gevoel wordt nog erger op haar vijftigste verjaardag. Gefrustreerd als ze is besluit ze te gaan shoppen. Zomaar ineens besluit ze de avond van haar verjaardag door te brengen met een vreemde die ze heeft ontmoet. Dit doet ze liever dan dat ze de avond met haar eigen vrienden doorbrengt, die allemaal enthousiast op haar wachten.

image

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Stiekem zat ik te wachten op een mooie film in de stijl van "Pane e Tulipani" en zelfs wanneer die maar de helft zo goed zou zijn zou het nog een aangename film opleveren.

Helaas....een saai ensemble-drama met betrekking tot ouder worden, geen onbelangrijk of oninteressant onderwerp an sich, maar er is helemaal niets wat de film charme geeft.

Jonge meisjes op dievenspoor, vrouw die 50 wordt en niet opdaagt op haar eigen verjaardagfeest, haar vrienden die zich allemaal zorgen maken om hun leeftijd en gezondheid en een feestje in het bejaardenhuis dat uit de hand loopt. Waarschijnlijk bedoelt als een soort van "Magnolia" maar het resultaat doet het meest denken aan zo'n oude TV-serie waarin Kees Brusse een aantal korte verhaaltjes speelde.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

wendyvortex schreef:

...maar het resultaat doet het meest denken aan zo'n oude TV-serie waarin Kees Brusse een aantal korte verhaaltjes speelde.

Mensen Zoals Jij en Ik?

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Ja, die bedoelde ik!

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Anno 2009 zal zoiets teleurstellend kunnen zijn, maar die serie vond ik wel wat hebben (rond 2007 een aantal afleveringen gezien, en indertijd ook een aantal meen ik). Maar misschien had dat ook met het spel en de uitstraling van Brusse te maken...