Easy Money (1983)

geregisseerd door James Signorelli
met Rodney Dangerfield, Joe Pesci en Geraldine Fitzgerald

Monty is iemand die er behoorlijk wat slechte gewoontes op na houdt. Veel drinken, veel roken, veel eten en vooral erg grof zijn. Dan blijkt dat hij 10 miljoen dollar kan erven van zijn schoonmoeder als hij binnen één jaar zijn leven gebeterd heeft. Wat zal hij kiezen; rijk zijn maar een saai leven hebben of je vermaken maar niet zo veel geld hebben?

Niet echt een topper maar een lekkere ontspannen film met Rodney Dangerfield.
Persoonlijk vind ik deze beter dan Back to School waar ik eigenlijk de rol van de Chauffeur leuk vind.

Goede rol van Joe Pecsi

voor mij een 4*

Ik heb wel een zwak voor Dangerfield.
Ook hier is de opa van de komedie weer ontwapenend leuk. Niets om het hand komedie maar simpelweg kneuterig leuk.

avatar van yeyo
Zeer aangename komedie die werkelijk wordt gedragen door Pesci en Dangerfield. De humor is flauw en oudbollig, maar deslaniettemin erg charmant.

avatar van Pistons
Het verhaal slaat nergens op en de meerderheid van de grappen is mislukt, maar toch kijkt de film lekker weg. Rodney Dangerfield en Joe Pesci doen het aardig.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Best een aardig filmpje als je van Dangerfield houd. Zag hem eerder in Caddyshack en hij is toch wel een opvallende acteur, kan me goed voorstellen dat er ook zat mensen zijn die zijn manier van acteren totaal niet kunnen waarderen.
Easy Money keek best goed weg maar heeft ook wel wat inval momentjes en wist niet de volle speelduur even veel te boeien, dat Dangerfield & Pesci de film van de ondergang hebben gered mag dan ook duidelijk zijn.
Het plot vond ik ook een beetje matig uitgewerkt en het *hoofdplot* begint ook pas na 45 minuten.

Deze film is echt geen doorn in het oog en vermakelijk genoeg om uit te zitten, maar met een iets betere uitwerking had het allemaal nog wel een stukje beter gekunnen.

avatar van missl
Kijkt wel lekker weg maar de humor was aan mij niet besteed.

Matige film over een man die pas aanspraak op de erfenis van zijn schoonmoeder kan maken als hij zijn leven betert. Op zich een leuk uitgangspunt voor een komedie, maar het duurt te lang voordat het zover is en zelfs dan wordt er te weinig mee gedaan. Hier en daar valt er toch nog wel wat te lachen, voornamelijk om de kleinere grapjes (zoals het restaurant dat 23 uur open is).