The Power (1968)

Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Byron Haskin
met George Hamilton, Suzanne Pleshette en Richard Carlson

Als de collega's van Jim Tanner, die onderzoek doen naar de menselijke pijngrens, een voor een vermoord worden, wordt al snel duidelijk dat de dader één van hen is. Omdat Tanner zelf hoofdverdachte is, wordt hij op staande voet ontslagen, waarna hij zelf een onderzoek begint om de ware moordenaar te vinden. De vreemde omstandigheden bij de moorden doen hem vermoeden dat er telekinetische krachten in het spel zijn.

avatar van dutchtuga
Meegepikt op TCM. Aardige Hitchcockiaanse thriller die wat sci-fi elementen tot het geheel mengt. Het middenstuk is sterk, maar de film eindigt met een ietwat teleurstellend einde. Een conclusie die me trouwens erg deed denken aan Cronenberg's Scanners.

avatar van wendyvortex
Onbekende, onbeminde maar razendspannende bovennatuurlijke thriller.
Nogal wat scenes geïnspireerd door Hitchcock's "North by Northwest" al is het sproeivliegtuigje hier vervangen door straaljagers.
Voorloper van o.a. Brian de Palma's "The Fury" en Cronenberg's "Scanners".
Wie is de dader? terwijl onze hoofdpersoon zelf door iedereen als verdachte wordt gezien.
Budget was misschien niet zo heel erg hoog, maar gaat nergens ten koste van de spanning.
Nagelbijter!