ad

Genre: Komedie

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Freddy Coppens

Met onder meer: Jacques Vermeire, Greet Rouffaer en Danni Heylen

IMDb beoordeling: 5,4 (471)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 1 januari 1994

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Over Max

"Max sells trophies, but is much more interested in dancing than in selling"

Max de Keukeleire is een al wat ouder wordende weduwnaar die met vader en dochter woont boven een wat slordig uitziende winkel, een familiezaak in bekers en trofeeën. De zaken willen echter niet vlotten want Max heeft evenveel verstand van de verkoop als een gemiddelde koe van gevels schilderen. De danslessen die hij elke week volgt ziet hij dan ook als een leuk verzetje. Helaas is het met zijn artistieke kwaliteiten even erg gesteld als met zijn commercieel temperament: huilen met de pet op. Dus laat zijn leraar hem dan maar dansen met een kapstok. Met het oog op het nakende kampioenschap is dit echter geen leuk vooruitzicht en Max gaat op zoek naar een partner. Door een stom toeval komt hij in contact met Annie, een gewezen striptease-danseres die op de vlucht is voor haar minnaar. Hun eerste contact is niet wat je noemt succesvol, maar langzamerhand groeit er iets moois tussen hen. De ex-minnaar van Annie is echter niet van plan om dit alles zomaar te laten gebeuren.

image

avatar van eternal dark

eternal dark

je blijft lachen om en met belgen

avatar van mc rosss

mc rosss

ik denk dat het de enigste film is met jacques vermeire als hoofdrol,ben niet zeker.

een top film is het nu ook weer niet, maar omdat ik belg ben, toch 3 sterren

jacques vind ik niet echt een goeie acteur, hij is niet flexibel altijd een komiek met het zelfde niveau van humor (niet ze hoog vind ik)

een komische garagist spelen kan hij het best van al.

avatar van Wouter

Wouter

mc rosss schreef:

een top film is het nu ook weer niet, maar omdat ik belg ben, toch 3 sterren

een komische garagist spelen kan hij het best van al.

En dan enkel 3 sterren omdat het belgisch is?! Trots op wanprestaties?

avatar van Zachery Glass

Zachery Glass

Inderdaad - Belgen (ik ben er zelf één) zijn héél trots op onze wanprestaties België is het "net niet" land bij uitstek. Met het enige verschil dat dit afschuwelijk is.

avatar van Wouter

Wouter

Met het enige verschil dat dit afschuwelijk is.

Dus jij bent ook mild voor landgenoten (gezien je 2 sterren)?

avatar van Zachery Glass

Zachery Glass

Oeps! Ik dacht ik hem op 1 had gequoteerd, niet op 2'' Bedankt om me daar op te wijzen, Wouter

avatar van Stephan

Stephan

Ach, iedereen laat zich wel eens door z'n sentiment leiden om een film hoger te quoteren dan dat het feitelijk verdient... toch Wouter?

avatar van sn@ke

[email protected]

• 2077 berichten

Jeugdsentiment , deze film. Vroeger erg veel van genoten , vandaar 3.5 sterren.

avatar van lennox

lennox

gisteren nog eens herbekeken.

pure nostalgie...

en wat heeft jacques vermeire toch de perfecte kop om mee te lachen!

***

avatar van speedy23

speedy23

lennox schreef:

en wat heeft jacques vermeire toch de perfecte kop om mee te lachen!

En daaraan zie je dat smaken verschillen. Ik kan die gast zijne kop niet zien. Had ik de film gisteren niet gratis gekregen, ik zou er nooit één euro aan gegeven hebben. En ik heb al heel wat 'bazaar' gekocht.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

2 sterren omdat de film me toch vermaakt heeft. Een hoogstandje is het zeker niet, maar ik net goed voor een gezellige avond.

avatar van XfofaXX

XfofaXX

'FC De Kampioenen : The movie'

of toch zo goed als.

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 1970 stemmen

En Fc De Kampioenen is al redelijk zwak.

avatar van xpookyx

xpookyx

Ik vind dit over het algemeen wel een leuke film maarja ik vind fc de kampioenen ook leuk dusja meningen verschillen

avatar van Guyke

Guyke

Onnozele film die draait om de smoelentrekkende Vermeire (toen blijkbaar nog populair bij het grote publiek). Onnoemelijk zwak scenario. Beschamend slecht. Om snel te vergeten.

avatar van Hilarious

Hilarious

• 1961 stemmen

Leuke film en FC De Kampioenen is zeker niet zwak! Het is één van de tofste Belgische lach series. Vind ik toch. En Jacques Vermeire heeft inderdaad een gezicht om mee te lachen. De film is niet echt een Belgische uitsteker. Maar vroeger vond ik hem toch leuk.

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

FC De Kampioenen was goed, althans in het begin. Maar met het verdwijnen van Goosens en, later, Vermeire was het armoe troef. En het einde is helaas nog niet in zicht...

avatar van stowa

stowa

Ik vind het niet zo een goede film, maar zeker ook niet slecht. En jacques Vermeiren kan echt wel acteren. Zeker bij FC De Kampioenen, toen Vermeiren nog meedeed was het programma echt goed. Nu iets minder.

avatar van Silvio Dante

Silvio Dante

• 1975 stemmen

De soundtrack van deze film bleef bij mij nog heel lang hangen.

Dit was, volgens mijn ouders, de eerste film die ik ooit in de bios zag. En nu nog steeds, heb ik daar geen spijt van.

avatar van Kim008

Kim008

Hartverwarmende Vlaamse film!

avatar van notorious_kim

notorious_kim

ik ben niet voor Vlaamse Films, maar deze kan mij bekoren. Ik denk omdat het over dansen gaat (ik ben danser van beroep)

avatar van FilipSTG

FilipSTG

Mijn eerste kennismaking met Ianka... Dat is dan ook het enige wat ik hiervan onthouden heb, zo belachelijk.

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2057 stemmen

Ondermaatse Vlaamse film met uitermate zwakke humor.

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Redelijk goede komedie met een goede Vermeire. Ik vond het ook eens leuk om Heylen en Voners eens in een andere rol te zien.

avatar van AGE-411

AGE-411

Zeemzoete Vlaamse romantiek met voorspelbaar eind. Het leek toen wel een aflevering uit een goedkope soap!

Spoilertags gebruiken zijn bij deze film overbodig aangezien het kleinste kind de hele film kan voorspellen.

Enig pluspunt is natuurlijk Vermeire

avatar van K. V.

K. V.

Het blijft toch een leuk filmpje, niet meer, maar ook niet minder.

avatar van Beertje45

Beertje45

Deze film sprak me aan omdat ik mijn tienerjaren in de gemeente Herent, waar op locatie werd gefilmd, op amper 50 meter daar vandaan heb doorgebracht. Jacques doet zijn best, al vond ik het dansen van hem maar van laag allooi. De cast had wel enkele goede akteurs, waaronder Danni Heylen en Ludo Busschots. De rol van Luc Philips vond ik redelijk,ben beter gewend van deze vlaamse rasakteur. De muziek was niet slecht en er werd duidelijk een groot budget gebruikt, om van Max een goeie film te maken. Leuke film

avatar van MizKriz

MizKriz

Een leuke romantische vlaamse film.

Een geheel andere stijl dat we te zien krijgen.

Maar een liefde voor dans is altijd al mooi.

Tarkus

Is en blijft een goede en leuke film.

Dat dit geen Oscarmateriaal is weet ook iedereen, maar de film had destijds wel succes en niet onterecht.

Ik heb ook nu weer van deze film kunnen genieten, blijft leuk met geslaagde grappen en dialogen.

avatar van Movsin

Movsin

Jacques Vermeire was reeds enkele jaren komiek nummer 1 in de Vlaamse zalen en op televisie. Een film kon dus niet uitblijven en al was het commercieel wellicht geen flop, echt geslaagd was hij nu ook niet.

Een al te zwak scenario kon zelfs Jacques, met grimas en woord, niet volledig goedmaken.

Een oneigenlijk gedoe met flauwe humor.