Hotel (1967)

geregisseerd door Richard Quine
met Rod Taylor, Karl Malden en Merle Oberon

De film volgt de gebeurtenissen binnen het St. Gregory Hotel in New Orleans. Terwijl de eigenaar van het hotel (Melvyn Douglas) en zijn manager (Rod Taylor) keihard onderhandelen met O'Keefe, die het hotel wil overnemen, volgen we de problemen van de hertog (Michael Rennie) en hertogin (Merle Oberon) die in het hotel verblijven en de belevenissen van de hoteldief Keycase (Karl Malden).

Drama-komedie over allerlei voorvallen in een luxueus hotel, thema waarop ondertussen reeds meerdere TV-series zijn gemaakt.
Mist een beetje pit en wat éénheid in het gebeuren.
Rod Taylor en Richard Conte zijn best in hun rol, Catherine Spaak heeft haar oom-minister niet nodig om mooi te zijn en Karl Malden is toch al te potsierlijk in zijn act van hoteldief.
Rustige, nogal oppervlakkige ontspanning.