• 8.348.340 stemmen

Alternatieve titel: The Promise

Oorsprong: Duitsland / Frankrijk / Zwitserland

Geregisseerd door: Margarethe von Trotta

Met onder meer: Meret Becker, Corinna Harfouch en Anian Zollner

IMDb beoordeling: 6,8 (675)

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 7 december 1995

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Das Versprechen

"A love, a hope, a wall."

De twee geliefden Konrad en Sophie besluiten in de herfst van 1961 vanuit Oost Berlijn naar het Westen te vluchten via riooltunnels. Het lukt Sophia, Konrad blijft achter. De twee beginnen totaal verschillende levens en hebben slechts enkele ontmoetingen.

Hmm,

dat is raar. Ik heb ook een keer een film gekeken met Duitse les op de middelbare school, gebaseerd op een boek. Volgens mij heette of het boek of de film ook Das Versprechen, maar het is ZEKER niet deze film aan het plot te zien.

Die van mij gaat over een moordenaar. Een soort Columbo/Derrick-achtige film, met een inspecteur die erop uit trekt om de moordenaar te vinden. Hij gaat onder andere langs een kleuterschool en daar hangen tekeningen. 1 van de meisjes heeft een tekening gemaakt van de dader en ze beelt hem daar af als een reus. Weet iemand welke film ik bedoel?

avatar van gimli f

gimli f

Films gekeken?

Hm, wij moesten het met drie of vier boeken doen...

en dan gezamenlijk, klassikaal lezen...

zucht.

Volgens mij heb ik "Andorra" en "Die Blechtrommel" (of was het der, of das...)gelezen, evenals... "Die weisse Rose" of zoiets.

Die films bedoel je niet. Wel heb ik "Die verlorene Ehe der Katharina Blum" gezien, over de roddelpers in Munchen... Volgens mij komt daar ook detectivewerk aan te pas...

Een boek "Das Versprechen" ken ik echter niet...

Ramon K

Das Versprechen heb ik ook gelezen Tovenaar! Het boek is verschillende malen verfilmd; de laatste verfilming was 'The Pledge' met Jack Nicholson.

Juist, ik heb hem ook op school gehad en gelezen. Toen ik the Pledge had gezien had ik ook absoluut niet het idee, dat dat juist dit verhaal was. Ik had er toch een totaal andere voorstelling van.

avatar van Kazuyuki

Kazuyuki

• 2068 stemmen

Ik zie bij 'In the Cold Light of Day' en 'Es geschah am helligen Tag' dat The Pledge hier weer het derde deel van is....?

Klopt gelijk een bus!

tovenaar

hmm, die heb ik niet gezien? Het was een Duitse verfilming in ieder geval, degene die ik gezien heb.. Weet iemand het?

Ramon K

Es geschah am helligen Tag, denk ik dan.

tovenaar

Je hebt helemaal gelijk Ramon K. !

Dit was hem, wel een aardige film hoor, heeft niemand deze verder gezien??

avatar van betekenis

betekenis

een goed onderhoudende film. Misschien voor sommigen een beetje aan de wat saaie slome kant. Maar deze film laat goed zien hoe families uit elkaar werden gerukt en hoe zij ten tijde van de muur en ijzeren gordijn zich erdoor zetten en hoe zij contact probeerden te houden.

jeb een 3.5* van mij

avatar van kinkymen

kinkymen

Film is 1995, maar ziet er zeer gedateerd oud.

Alles lijkt een beetje zoals de oude Derrick's uit de jaren 90, alles heel sloom gespeeld en de tand der tijds heeft het niet echt doorleefd. De kwaliteit zoals de film op netflix staat is mager, geen full HD en links/rechts zwarte balken die storen.

Met de hoofdrolspelers kreeg ik geen enkele binding. Ze worden aan het begin ook niet voorgesteld, gelijk de ontsnapping naar west-duitsland.

stinissen (crew films & series)

tovenaar schreef:

Hmm,

"Es Geschah am Hellichten Tag (Film, 1958) - MovieMeter.nl" Es Geschah am Hellichten Tag (Film, 1958) - MovieMeter.nl