A Boy Called Dad (2009)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Brian Percival
met Kyle Ward, Louise Delamere en Ian Hart

Wanneer de 14-jarige Robbie plotseling een vader wordt, loopt zijn leven totaal uit de hand. Hij zag dit helemaal niet aankomen, en wordt ook direct bang als hij zijn eigen vader spreekt of ziet. Hij besluit uiteindelijk toch maar zijn best te gaan doen om een goede vader te worden. Robbie moet noodgedwongen snel volwassen worden.

avatar van tommykonijn
Ik ben best benieuwd naar deze film, ik vraag me alleen af wanneer hij uit komt.

avatar van jumpstylemovie
Klinkt goed. Of ik deze nou in de bios ga bekijken weet ik niet maar het verhaal spreekt me wel aan.

avatar van jumpstylemovie
Toevallig laatst nog een intervieuw gelezen over een joch van 13 die vader was geworden. Hij leek echter 8.

jumpstylemovie schreef:

Ja, maar uiteindelijk bleek niet dat hij de vader was, toch ?

Jongen van 13 wordt vader
De jonge vader Alifie Patten moest gisteren toegeven dat hij niet wist hoeveel luiers kosten, maar dat ze vast duur zijn. De jonge Alfie, die dertien is maar er uitziet als acht, is onlangs vader geworden toen zijn 15-jarige vriendin Chantelle Steadman een gezonde dochter van 7 pond, genaamd Maisie Roxanne, op de wereld zette. Hij vertelde hoe hij en Roxanne hadden besloten geen abortus te plegen toen ze erachter kwamen dat zij zwanger was. De verlegen jongen, die nog niet eens de baard in de keel heeft, dacht dat een baby wel goed zou zijn maar wist absoluut niet hoe ze samen de kosten van de kleine moesten gaan dekken. Alfie, die slechts 1 meter 30 is, voegt er nog aan toe: "Toen mijn moeder erachter kwam, dacht ik dat ik problemen zou krijgen. We wilden de baby houden, maar wisten niet hoe andere mensen zouden reageren. Ik wist niet wat het vaderschap inhield, maar ik wil een goede vader zijn en voor de baby zorgen". De vader van Alfie zegt dat de jongen niet echt doorheeft in wat voor een moeilijke situatie hij zit, maar hij wil koste wat kost een goede vader zijn.

Jongen van 13 wordt vader

Het is inderdaad, dat jongetje wat ik bedoelde.

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.dag.nl/wp-content/uploads/2009/03/vader-dertien-toch-niet-vad.jpg - images.google.nl

Oh, die is genaaid xD

avatar van tommykonijn
Wel een leuk gemiddelde op IMDB (7.7).

avatar van jumpstylemovie
16 stemmen is wel extreen weinig hoor.

jumpstylemovie schreef:
16 stemmen is wel extreen weinig hoor.

Dat wel, maar hij zou op het filmfestival draaien..?

Ik zie deze film niet meer uitkomen in 2009

avatar van Lui
Lui (crew)
Film heeft dit jaar gedraaid op een aantal buitenlandse filmfestivals. Een release in Nederland zou ik in ieder geval niet op rekenen

avatar van Jessel
Op een of andere manier wist de film me zo te boeien dat ik er *5 voor geef.
Sorry, nu geen zin om met argumenten te komen.