Two Girls and a Sailor (1944)

Alternatieve titel: 2 Meisjes en één Matroos

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Richard Thorpe
met June Allyson, Gloria DeHaven en Van Johnson

Patsy en Jean Heyo zijn twee zussen die werken als zangeres in verscheidene nachtclubs. Op een avond ontmoeten ze een matroos en beiden voelen zich tot hem aangetrokken. De matroos toont meer interesse in de beeldschone Jean, maar kan beter overweg met Patsy...

Dick2008
Echt weer een forties 'houdt er de moed maar in' film. Veel vrolijkheid en behoorlijk veel muziek in deze film Harry James, Xavier Cugat, June Allyson, Lena Horne. Ik vond het een redelijke maar vrij lange film. Het hoogtepunt vind ik de concertscene (Concerto for index finger) , met ik meen Virginia O' Brien achter de vleugel. Echt een hilarische scene. Voor dit gedeelte 4.0.

avatar van Roel_
Wel grappig om deze film tegen te komen in een oud Vasteloavond gazetje...

Zie Programma van Royal Theater onderaan pagina 2.

Of de advertentie zelf.

Dick2008 schreef:

Correctie: Concerto for index finger gespeeld door: Gracie Allen en dirigent van het orkest is Albert Coates. Absoluut hoogtepunt van de film.

Verder dus nog veel meer muziek o.a. Harry James met Estrellita en The young man with a horn met zang erbij van June Allyson.
Verder nog orkest Xavier Cugat met Take it easy en Jimmy Durante en Lena Horne zijn ook van de partij.
3.0

Dick2008
Typisch weer een (MGM)(oorlogs)-musical uit die tijd. Tientallen zijn er van gemaakt, ook door andere filmmaatschappijen.
Wat aan de lange kant, en jammer dat hij niet, zoals bijvoorbeeld Bathing Beauty in kleur is. Vol met muziek en met een aantal bekende filmsterren/orkesten die toen bij die studio onder contract waren. Liefhebbers van James en Cugat zullen nog meer aan hun trekken komen dan bij die film.

Het verhaal is best mager. En verkapte propaganda, zorg dat je in het leger komt, dan zit het met de meisjes wel goed. Weinig opvallend spel van June Allyson, Gloria DeHaven, Van Johnson....een vrij groot aandeel ook voor Jimmy Durante. Als amusement/afleiding waar voor het bedoeld is blijft het wel geslaagd. Het Concerto for index finger van Gracie Allen zit precies op de helft. En dat blijft ook grappig. Het deed wat aan Cat concerto van Tom & Jerry denken en het biedt een leuke aanloop in variatie van muzieknummers . Ze speelde niet zelf staat te lezen in Wiki en ze was getrouwd met komiek George Burns. In de film zitten verder nog wat leuke visuele grapjes. Lang geleden dat ik deze gezien heb, maar viel best mee. 3.0/4.0