The Stakelander (2016)

2,16

Actie / Horror

geregisseerd door Dan Berk en Robert Olsen
met Connor Paolo, Nick Damici en Laura Abramsen

Het huis van Martin wordt vernietigd door een kwaadaardig broederschap. Aan het hoofd van dit broederschap staat een gevaarlijke vampier. Martin is vastbesloten wraak te nemen op het broederschap. Martin trekt in zijn eentje door de wildernis en is op weg naar Mister, een legendarisch vampierenjager en tevens zijn mentor. Hij komt aan bij Mister en het tweetal treft de voorbereidingen voor de wraakactie.

17 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van Lui

Lui
geplaatst: 18 september 2016, 10:33 uur [permalink]
Vervolg op Stake Land.

avatar van EW101

geplaatst: 28 december 2016, 11:58 uur [permalink]
Ik heb hier wel zin in. 👍

geplaatst: 15 februari, 00:18 uur [permalink]
viel wat tegen, Eerste film vond ik beter

geplaatst: 15 februari, 02:02 uur [permalink]
De eerste vond ik ook best goed. Ben toch heel benieuwd of deze in de buurt kan komen van Stake Land.

avatar van xaid
geplaatst: 15 februari, 18:22 uur [permalink]
mcdaktari schreef:
al gekeken ? ik denk dat ik hem dit weekend ook ff kijk. de eerste deel vond ik ook redelijk goed

geplaatst: 15 februari, 23:00 uur [permalink]
Hoi xaid ik ben van plan om zo meteen de film te gaan kijken. Ik laat je later nog wel weten wat ik ervan vind. 🙂

avatar van Antonev

geplaatst: 16 februari, 12:47 uur [permalink]
Het eerste deel van Stake Land was zeer goed te behappen, het was een leuke verrassing zelfs! Per toeval op een exemplaar van deze film "gestuit" en ik heb snel even wat scenes bekeken. Ziet er net als het eerste deel goed uit.

geplaatst: 16 februari, 16:51 uur [permalink]
Gisteren avond gekeken en ik moet toegeven dat ik er minder van verwacht had. Oke hij is niet zo goed als de eerste, tenminste dat vind ik, maar voor een vampier film is ie best wel te pruimen. 😜
Ik wist trouwens ook niet dat er een vervolg was op Stake Land. Kwam hem enkele dagen geleden ook bij toeval tegen op het web, vandaar. Maar als je van dit soort films houd, dan moet je er zeker naar kijken.

avatar van Herge
geplaatst: 16 februari, 19:12 uur [permalink]
Vond deze film traag, viel bijna in slaap.
Totaal geen spanning opbouw en die ene keer dat ik schrok was dat ik hete koffie morste.
144 in een dozijn film.

avatar van Daan258

geplaatst: 16 februari, 20:40 uur [permalink]
Van deel 1 was ik sowieso al niet echt weg van maar ik ga hem toch is een kans geven.

avatar van danuz
geplaatst: 17 februari, 17:51 uur [permalink]
Aardig vervolg, eigenlijk van hetzelfde niveau als z'n voorganger. De omgevingen zijn hier dor (want meer in het zuiden), de sfeer wat bedrukt en desolaat. Helaas voelt ook hier het verhaal meer als een episode uit een serie dan een volwaardige feature film. Het blijft ook een beetje teveel hangen in de cliché's van het genre. Terwijl het hier en daar echt potentie heeft. Connor Paolo bijvoorbeeld vind ik een heel tof personage spelen en cinematografisch heeft het zeker potentie.

avatar van Spartaan1986
geplaatst: 17 februari, 20:24 uur [permalink]
Na ruim 6 jaar een vervolg op het 'Indie' succes Stake Land. Helaas haalt deze film nergens het niveau van deel 1. Waar dat deel een frisse kijk op het subgenre gaf is dit niet meer dan een standaard apocalyptische survivalfilm zonder al te veel verrassingen. Op zich best vermakelijk en Nick Damici's rol als 'Mister' blijft erg sterk net als in deel 1. De film had wat weg van Turbo Kid en The Well maar die konden me beide beter bekoren.

geplaatst: 18 februari, 21:14 uur [permalink]
Kon me van geen kanten boeien.
Vond die nie goed.
Slechte opbouw, geen spanning.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 19 februari, 11:44 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Stakelander

Nou, ik ben niet echt warm geworden van The Stakelander. Eerlijk gezegd ben ik een paar keer bijna in slaap gevallen, zeker de eerste 20 minuten waren ontroerend slecht en super traag/saai dat je eigenlijk de neigingen kreeg om toch maar deze film uit te zetten. The Stakelander is het vervolg op Stake Land (2010) die ik verreweg honderd keer beter vond dan dit B-matige sequel.

Hoewel dit toch een redelijk vervolg is, zowel vind ik de ‘vampiers’ er wel goed uit zien, als je me had verteld dat het zombies waren had ik het ook geloofd, speelt de film zich te traag door om er maar iets goed van te krijgen. In dit post-apocalyptisch verhaal volgen we Martin die opzoek is naar Mister. Qua introductie doet de film het prima, we krijgen een korte uitleg wat er is gebeurd (met zijn familie) en waarom hij opzoek is naar mister.

Ook van de namen van de personages moet The Stakelander het niet hebben. We krijgen de namen: Mister, Lady, en Mother te horen waarvan ik toch denk dat Dan Berk en Robert Olsen zich hiermee makkelijk uit hebben gered. Daarbij is de omgeving waar Stake Land II zich bevind prima, leuk landschap met wat afgevallen huisjes. Niks mis mee.

Hoewel het verhaal het van zich moest laten afweten was het geen slecht verhaal. Zoals eerder gemeld zocht Martin , Mister door het Stake Land gebied vanuit Canada. Zijn vrouw en kind zijn vermoord door ‘mother’ en hij wilt wraak op naar nemen. In zijn zoektocht stuit hij hier en daar op wat problemen. Alhoewel het verhaal niet spannend was, was het wel geinig om een beetje te volgen. Hij vind Mister uiteindelijk na een gevangenschap en wanneer ze weten te ontsnappen word mister nog verwond. Het einde lijkt nabij maar hij komt er uiteraard weer boven op. Ze vechten uiteindelijk beiden tegen ‘Mother’ die ik toch wel erg gemakkelijk verslagen vond worden, zat niet echt spanning in!

Matig filmpje waar ik niet echt veel aan vond. Vrijdag nog gezien maar omdat ik gisteren het concertje van Avenged Sevenfold in de Ziggo Dome had niet in staat om deze mening gisteren nog te schrijven. Nu even uitrusten van een avondje headbangen, mee doen als zanger terwijl ik het totaal niet kan.

avatar van Left4Dead
geplaatst: 20 februari, 12:50 uur [permalink]
The most of good in this world is gone.

Het eerste deel vind ik erg leuk binnen het genre dat ik normaal niet eens zo aantrekkelijk vind. Connor Paolo en Nick Damici mogen de kar weer trekken maar helaas is Jim Mickle niet aanwezig als regisseur, ben wel verknocht aan zijn manier van filmen. Het script is echter wel van hem en gelukkig was hij producent zodat zijn hand duidelijk zichtbaar was.

Dit deel begint weer prima, de sfeer zit er meteen in, een desolaat en harde wereld waarin Martin leeft. Dat samen met de prima soundtrack trok mijn aandacht prima. Martin is in zak en as aangezien zijn gezin uitgemoord is, hij gaat op zoek naar zijn oude kompaan, "Mister" genoemd. Samen met hem wil hij wraak nemen op de Bersekers die zijn gezin vermoord heeft.

Tijdens zijn zoektocht is het weer uitkijken geblazen, het leven in Stake Land is gevaarlijk en het gevaar loert dan ook vanuit elke hoek. Net als in het vorig deel is dit waar het om draait in de prent, een roadtrip met overleving als hoofdmotto. Alles speelt zich wederom af in een prima uitgebeeld dystopische wereld waarin chaos heerst. Dit maal lijken de vampieren zich te hebben geëvolueerd, een leider heeft zich ontvouwen en deze zal vermoord moeten worden.

En die wereld staat weer prima op beeld, post apocalyptische tijden waarin men vecht voor hun eigen leven tegen elkaar en natuurlijk vampieren. Heerlijk, ronduit genieten voor mij. De film neemt zijn tijd voor het verhaal, vergis je er niet in dat het geenszins een standaard snelle zombieprent is. Wat dat betreft wijkt het eigenlijk maar weinig af van zijn voorganger en snap de slechte beoordeling dan ook niet echt hier. Misschien zal ik het eerste deel weer eens moeten gaan zien, zal dat een uitleg kunnen geven daarvoor.

De prent is sterk in sfeer en de soundtrack is het onderdeel die dat goed ondersteunt. Het laat een donker en verlaten gevoel achter en daarmee bereikt de prent zijn doel wat mij betreft. Voor iemand die voornamelijk geen liefhebber van zombieprenten is, is dit prima te doen. Een snufje I Am Legend met The Book Of Eli met daaroverheen een laagje 28 Days Later. Een roadtrip waarin verschillende oorden aangedaan worden en hun eigen verhaal vertellen hoe die kleine communes omgaan met het leven en hun eigen regels.

Leuk verhaal weer met een prima finale. Of dit vervolg nu echt slechter is dan het eerste deel laat ik in het midden. Ik kon duidelijk zien dat Mickle de twee regisseurs bij de hand heeft gehouden, en gelukkig maar. Ik houd van zijn style en kan daar op een zeer makkelijke manier van genieten. Daarom ook 3,5** voor dit deel.

avatar van mixmaster
geplaatst: 20 februari, 14:37 uur [permalink]
Man, man, man, wat een slecht vervolg zeg.
Kan totaal niet tippen aan het eerste deel.
Geen sfeer, geen spanning, slecht geacteerd enz. enz.

Jammer want ik was erg hoopvol na het spannende eerste deel.

avatar van joolstein
geplaatst: 8 maart, 00:31 uur [permalink]
Voordat ik dit tweede deel ging kijken, eerst mijn geheugen opgefrist met deel 1. En moet zeggen dit is een zeer nette opvolger. De regisseurs Dan Berk en Robert Olsen met die ene film op hun naam,die niet al te best was, hebben er goed aan gedaan om niet veel te veranderen. Visueel ziet de film er dus net zo goed uit als zijn voorganger. Dezelfde grimmige sfeer in een post-apocalyptische setting. De film begint een paar jaar na het gebeuren uit deel 1, we zien dat Martin (Connor Paolo) samen met zijn vriendinnetje Peggy een dochtertje hebben gekregen. Algauw komen er een groep vampieren en leden van de broederschap onder leiding van een nieuwe vampier, Moeder genaamd, het gezinnetje lastigvallen. Waarna Martin uiteindelijk op zoek moet naar Mister (Nick Damici), zijn vriend en mentor en tevens een legendarisch vampierenjager. Echter waarin het voorgaande deel meer de personages centraal stonden en de actie en horror naar de achtergrond waren gezet. Leunt deze film toch meer op de actie en kon het dan ook niet uitblijven dat er iets opgeblazen moest worden. Doordat de regisseurs net iets teveel simplistische trucjes uithalen, haalt deze film het niet bij de kwaliteit van de voorganger maar kijkt het nog wel lekker weg.