Carriers (2009)

Drama / Thriller

geregisseerd door Àlex Pastor en David Pastor
met Lou Taylor Pucci, Chris Pine en Piper Perabo

Vier jongeren rijden door de woestijn richting de kust. Ze proberen te vluchten voor een uitgebroken virus dat de hele wereld in zijn greep heeft. Vastbesloten om aan het virus te ontsnappen reizen Danny, zijn broer Brian, en hun vriendinnen Bobby en Kate zo snel als ze kunnen richting het zuidwesten van de VS. Na vier dagen staan ze voor grote morele beslissingen. Ze ontdekken dat het virus niet de grootste vijand is, maar de duistere kant in henzelf.

avatar van DonOswaldo
Meer van verwacht. Eerste stuk is erg drama-gericht en ook later - op wat fijne actievere scènes na - moet de film het daarvan hebben. Helaas weet het drama niet echt te pakken en komen ook niet alle karakters lekker uit de verf. De aanwezigheid van Piper Perabo en Emily VanCamp maakt veel goed.

avatar van MovieMind
Degelijke film...
Geen topper in dit genre, maar ook zeker niet slecht.
Het verhaal is goed genoeg, alleen wat zwakjes uitgewerkt.
Voor de rest ziet het er wel redelijk verzorgd uit.
Aardig genoeg om eens te kijken.

avatar van tattoobob
Net geen voldoende voor mij,een film die mij niet lang zal bij blijven...

avatar van Corcicus
Zeer actuele film, maar iets te mak. Er gebeurt te weinig, het tempo ligt niet hoog genoeg. De personages deden me ook maar weinig, maar wel leuk dat het antihelden zijn. De protagonisten zijn net zo slecht en menselijk als iedereen in deze post-apocalyptische dystopie.

avatar van umbra
Nog best genietbaar, vrij easy filmpje...om uit te bollen.

avatar van Phantasm
Het ziet er nog vrij aardig uit, gebeurt verder weinig in.

RickZ schreef:
RoadmovieDrama met beetje horror over besmette wereld en een klein groepje overlevers, soms traag en met te weinig actie en te weinig horror.
De mondkapjes zijn belachelijk, die houden natuurlijk geen bacterieen tegen.

Nu lopen we allemaal met mondkapjes :-P