• 11.521 nieuwsartikelen

Met onder meer: Lou Taylor Pucci, Chris Pine en Piper Perabo

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 24 september 2009

Plot Carriers

"The rules are simple. You break them, you die..."

Vier jongeren rijden door de woestijn richting de kust. Ze proberen te vluchten voor een uitgebroken virus dat de hele wereld in zijn greep heeft. Vastbesloten om aan het virus te ontsnappen reizen Danny, zijn broer Brian, en hun vriendinnen Bobby en Kate zo snel als ze kunnen richting het zuidwesten van de VS. Na vier dagen staan ze voor grote morele beslissingen. Ze ontdekken dat het virus niet de grootste vijand is, maar de duistere kant in henzelf.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Meer van verwacht. Eerste stuk is erg drama-gericht en ook later - op wat fijne actievere scènes na - moet de film het daarvan hebben. Helaas weet het drama niet echt te pakken en komen ook niet alle karakters lekker uit de verf. De aanwezigheid van Piper Perabo en Emily VanCamp maakt veel goed.

avatar van MovieMind

MovieMind

Degelijke film...

Geen topper in dit genre, maar ook zeker niet slecht.

Het verhaal is goed genoeg, alleen wat zwakjes uitgewerkt.

Voor de rest ziet het er wel redelijk verzorgd uit.

Aardig genoeg om eens te kijken.

avatar van tattoobob

tattoobob

Net geen voldoende voor mij,een film die mij niet lang zal bij blijven...

avatar van Corcicus

Corcicus

Zeer actuele film, maar iets te mak. Er gebeurt te weinig, het tempo ligt niet hoog genoeg. De personages deden me ook maar weinig, maar wel leuk dat het antihelden zijn. De protagonisten zijn net zo slecht en menselijk als iedereen in deze post-apocalyptische dystopie.

avatar van umbra

umbra

Nog best genietbaar, vrij easy filmpje...om uit te bollen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Het ziet er nog vrij aardig uit, gebeurt verder weinig in.

avatar van mark25

mark25

RickZ schreef:

RoadmovieDrama met beetje horror over besmette wereld en een klein groepje overlevers, soms traag en met te weinig actie en te weinig horror.

De mondkapjes zijn belachelijk, die houden natuurlijk geen bacterieen tegen.

Nu lopen we allemaal met mondkapjes :-P

avatar van Alathir

Alathir

• 2084 berichten

Behoorlijk matig. Totaal ongeloofwaardig dat ze ongeïnfecteerd blijven terwijl ze letterlijk naast elkaar in de auto zitten. En zo'n onnozel mondkapje gaat echt niet werken. Als de infectie via contact wordt doorgegeven vergroot je net de kans van besmetting want je raakt het masker constant aan met het op en afzetten. Echt veel heeft de film dan ook niet te bieden vond ik. Een roadmovie is het maar er gebeurt eigenlijk weinig. Juist het achterlaten van je geliefde alsof het je niets kan schelen is dan weer een scène die misschien wat langer bijblijft.

avatar van frans123

frans123

Van de crew moet ik het ter zake houden. Dus ik mag niet melden dat wetenschappers al jaren roepen dat de mensheid niet ten onder gaat aan klimaatverandering, natuurrampen, meteorietinslagen, WO3, maar aan bacteriën en virussen mijn mening dus over deze film; kijkt lekker weg.

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

Begon allemaal nog wel aardig. Het concept is absoluut niet origineel, maar het gegeven van een allesvernietigende ziekte blijf ik altijd interessant vinden. Voornamelijk omdat je er als verteller en/of regisseur alles mee kan doen wat je wil. Je kan het zo gek nog niet verzinnen of er wordt een concept van gemaakt. Carriers is alleen liever wat realistischer en kleiner, maar de Pastor-broeders persen er niettemin weinig speciaals uit.

Het gebrek aan spanning nekt dan ook bijna de volledige film. Ik denk vooral dat het komt omdat een hoop momenten al bekend zijn voor de liefhebber. Specifiek veel van de horrorscenario’s in Carriers zijn al eerder en beter gedaan en als de bijrollen beter acteren dan Pine als hoofdpersonage voel je als kijker wellicht dat er gewoon peper bij moet. Niettemin mag het gezegd worden dat er een aangenaam tempo hangt en ik kon het einde wel waarderen. Niks mis met een film die alles wat menselijker wil tonen en niet vol inzet op de spanning, maar als je dit doet door middel van cliché na cliché gaat er toch wat mis.