Carriers (2009)

Drama / Thriller

geregisseerd door Àlex Pastor en David Pastor
met Lou Taylor Pucci, Chris Pine en Piper Perabo

Vier jongeren rijden door de woestijn richting de kust. Ze proberen te vluchten voor een uitgebroken virus dat de hele wereld in zijn greep heeft. Vastbesloten om aan het virus te ontsnappen reizen Danny, zijn broer Brian, en hun vriendinnen Bobby en Kate zo snel als ze kunnen richting het zuidwesten van de VS. Na vier dagen staan ze voor grote morele beslissingen. Ze ontdekken dat het virus niet de grootste vijand is, maar de duistere kant in henzelf.

Allesbehalve origineel, maar het werkt allemaal wel.

avatar van mnrk
Aapje81 schreef:
Sfeervolle en rustige film met degelijk acteerwerk en een interessant scenario.

Heb hier alleen maar toe te voegen dat ook de gehele setting in de film voor een prima sfeer zorgt.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Dergelijke films (apocalyptische zombie/virus films) zijn maar om 2 redenen interessant. Hoe de besmette slachtoffers om zeep worden geholpen en hoe de overlevenden op elkaar reageren en omgaan met de nieuwe situatie. Het verhaal hier is vrij saai en de afvallers komen er vooral door een vermoeden van besmetting door de rest van de groep, uit paranoia om zelf besmet te geraken. Meer is dat niet en te weinig om te kunnen boeien.

avatar van Mark15
In dit genre zou ik de al vaker hier genoemde '28 days later'' aanraden, naar mijn mening een stuk interessanter.

avatar van Prudh
Vind 28 Days Later niet echt een beste vergelijking, puur omdat dit geen zombiefilm is. Carriers heeft een hele andere inslag en wil bovendien geen horror zijn. Anderzijds zijn er niet veel films die de recente maatschappij als zodanig aftakelend laat zien door een reden die we zelf niet in de hand hebben. Ik vind The Road hier nog het dichtst bij staan en die staat nog eens een paar niveaus boven dit filmpje bovendien.

avatar van N23
N23
Ik vond het een film die heerlijk wegkeek. Toegegeven het is niet bijster spannend en qua actie viel het ook mee. Deze film moest het vooral hebben van zijn algemene sfeer en (post-)apocaliptische sfeer. De film doet al gauw denken aan '28 days later' en 'the road'.

Deze film kijkt lekker weg op een vrijdag avond (en ik kan het weten).

avatar van movierobert
Normaal niet mijn gerne maar kwam hem toevallig tegen op tv vanmiddag en ik bleef maar kijken
Boeide me genoeg om deze (beetje) spannende thriller af te kijken. Wou vooral graag weten hoe ze reageerde op elkaar. Einde vond ik ook niet zo super.

avatar van RickZ
RoadmovieDrama met beetje horror over besmette wereld en een klein groepje overlevers, soms traag en met te weinig actie en te weinig horror.
De mondkapjes zijn belachelijk, die houden natuurlijk geen bacterieen tegen.

avatar van wendyvortex
Redelijke apocalyps-film die zo handig is al een tijdje na de uitbraak van een dodelijke epidemie te spelen, dat scheelt alvast een hoop massa-scenes.
Toch een vrij aardige low-budget-variant op The Road.

avatar van N23
N23
wendyvortex schreef:
Toch een vrij aardige low-budget-variant op The Road.

The Road kwam later dan deze film.
Dus The Road is een big-budget-variant van Carriers...

avatar van TragieStar.*
Een paar dagen geleden bekeken, en vond het een zeer aangename film. Natuurlijk had er veel meer in kunnen zitten, maar het pakte opzich wel goed uit. Eigenlijk best veel spanning, maar natuurlijk een hoop cliche maar de voorspelbaarheid viel eigenlijk wel mee. Ik had namelijk verwacht dat de andere 2 mensen het gingen overleven, en dus de gene die het overleefd hebben het virus zouden krijgen. Dus aan de ene kant wel leuk.
Piper Perabo vind ik niet echt een waanzinnige actrice maar ze is wel de leukste van het stel, en ik ken haar eigenlijk alleen maar van standaard (romantische) komedies. Dus dat vond ik eigenlijk wel een verrassing dat ze hieraan meedeed.
Verder had de film een paar irritante momenten maar vooral onlogische. Het personage Bobby kreeg bloed op haar lijf, waardoor ze ook besmet raakte, maar ze hield dit verborgen. Maar niemand had een kapje voor zijn/haar mond en zat wel gewoon naast haar en liep ook naast haar, dus niemand kreeg het. Behalve haar vriend, die ze wel aanraakte, maar oke, de rest deed dit niet maar toch bestaat er dan een kans dat ze het ook krijgen. Ook droegen ze nooit een kapje voor hun mond in de buitenlucht, iedereen is besmet geraakt dus zou het toch ook in de buitenlucht blijven hangen en dus ook in de omgeving. Maar er word ook nooit echt uitgelegd wat er precies is gebeurd.
Verder gebeurd er ook niet heel veel, behalve dat ze willen overleven. Een paar mooie momenten, een paar ongeloofwaardige momenten en een paar spannende momenten maar meer komt er eigenlijk niet. Het was eigenlijk zo voorbij.

Maar ik heb toch genoten.

avatar van film88888
DIt soort film is helemaal niet orgineel, en er zijn er 1000de van, maar het blijft toch o zo leuk om naar te kijken.

Leuke effects, en prima cast, maar een horror thriller zoals op de dvd cover staat zou ik het zeker niet noemen, maar gewoon een zeer goede thriller, en drama ook niet echt want het drama kwam pas na een uur en tien minuten.

Jammer dat de trailer van Carriers alles zo een beetje al laat zien, en verklapt, maar dat maakte voor mij het niet moeilijker om te blijven kijken, want zoals ik al net zei: Wat blijven deze soort filmen toch zeer leuk.

Filmen als deze zijn er bij de vleet, de ene al wat beter dan de andere (of slechter zo je wil..).
Deze is er eentje uit de middenmoot.
Ik had me er veel meer bij voorgesteld afgaande op de hoes, de film is helemaal niet gruwelijk, nergens heb je shockeffecten.
En veel logica zit er ook al niet in het verhaal, om besmetting te voorkomen loopt de ene in een hermetisch gesloten pak en de andere met een monddoekje.
Kortom: er zijn veel betere filmen die een gelijkaardig onderwerp hebben als deze.

avatar van moviemafketel
Redelijk, maar ook niet meer dan dat. Het deed me allemaal teveel denken aan Cabin Fever. Bijna 1 op 1 naast elkaar te leggen. Dat Everwood-vrouwtje moest ik altijd al van kotsen en dat is nu alleen maar erger geworden. Wat een vreselijk mens is dat zeg. Hoop dat ze in het echt soms wel kan lachen, want dat heb ik haar in welke rol dan ook nog nooit zien doen. Depressiviteit straalt eraf. Ik vond het verder wel goed om te zien dat de wereld er levenloos uitzag. De momenten die als drama door moesten gaan kwamen helaas niet over en het interesseerde me dan ook weinig wie er dood ging of achter werd gelaten. Sentimentele terugkijken naar de goede oude tijd aan zee werd ik ook moe van. Dit soort films gaan mij te traag denk ik. 2 sterren.

Film die eigenlijk best wel lekker wegkijkt, maar verder niet echt iets bijzonders doet. Thematiek heeft al wel snel een streepje voor bij mij en desolate stadsgezichten en landschappen blijven toch altijd indrukwekkend om te zien. Vraag me af of ze ooit in Nederland een soortgelijke apocalyptische film gaan maken, het lijkt me best bijzonder om uitgestorven Nederlandse steden te zien.

avatar van ILDIB
Tsja, weinig interessante film. Duizend in een dozijn op het feit na dat er hier niet teveel domme vechtpartijen zijn.

avatar van Allepinie
Film was goed te kijken. Beetje voorspelbaar einde, maar desalniettemin voor mij, als apocalyptische film liefhebber, een genot om naar te kijken.

avatar van james_cameron
Herzien; ik blijf het een sterke en beklemmende film vinden. Wellicht komt dit omdat ik houd van het eind-van-de-wereld genre, maar ik vind de film goed in elkaar zitten, spannend en wel doordacht. De personages worden ondanks de korte speelduur goed neergezet en ook visueel is de film zeer aantrekkelijk.

avatar van K. V.
'k vond het eigenlijk geen slechte film. 'k dacht eigenlijk dat het een zombiefilm ging zijn, maar dat was hij niet. Het is een film eerder in de trant van "The Road". Het lijkt een soort tienerfilm, maar 'k vond dat er toch wat diepgang in zat (vooral naar het einde toe), het was zeker geen doordeweekse slasher. Het genre vond 'k toch eerder neigen naar drama.
Eigenlijk is het een vrij summiere verhaallijn, maar toch weet de film te boeien van begin tot einde. Voor de rest kwam het overtuigend over en het einde vond 'k ook wel goed.
"The Road" is wel veel donkerder, maar deze kon me ook wel bekoren.

avatar van zxstyle
james_cameron schreef:

Ik sluit hier bij aan de film heeft zeker positieve punten, maar wil wel toevoegen dat het einde inderdaad voorspelbaar is. Verder heb ik weer nieuwe survival tips gezien, die in andere films niet bedacht zijn.

Toch is deze low-budget film doordachter dan duurdere films in post-apocalyptische genre.
Zeker een aanrader om op te zetten en te genieten.

avatar van sinterklaas
Nog best een vrij knappe apocalypse film, en ook weer de zoveelste in de genre, alleen ook heeft deze weer een net iets andere richting. Wat Apocalyptische sfeer betreft oogt het nog soms best goedkoop, maar de subtiliteit is er nog wel sterk in te vinden en dat is ook weer eens iets anders. Een wereld die nog niet zo helemaal naar de klote is maar er is wel iets gruwelijks mis. De hoofdrolspelers (een Macho, een Nerd en hun vriendinnen) doen het ook nog aardig maar zijn in het begin nog wel een beetje te overvrolijk voor mensen die moeten vluchten voor een virus. En dit is nou ook geen film met krankzinnigen en zombies, maar gewoon de virus zelf. Het word ook pas helemaal mooi wanneer het virus langzamerhand in het groepje begint te spelen, wat tot bikkelharde keuzes en consequenties lijd. Het einde vond ik nog wel een beetje vaag.

Maar verder is dit met een laag budget nog best gelukt.

avatar van SnakeDoc
Wat een verschrikkelijke saaie film. Kon de aandacht er maar moeilijk bijhouden.

avatar van DMDude
Aardig uitgevoerde RoadMovie in een apocalyptische wereld. Keek lekker weg tijdens het fietsen op de hometrainer. Acteurs waren best aardig. Weinig actie, wel goeie sfeer en setting.
Al met al een aardige geslaagde film.

avatar van Daan258
Mwah hij had veel beter kunnen zijn.
Acteerwerk was prima, sfeer was ook erg lekker maar er gebeurde te weinig, er had zo veel meer in kunnen zitten.
Tja kweet eigenlijk niet wat ik er over moet zeggen.
Ik heb me verder wel prima mee vermaakt, maar het was het allemaal gwoon net niet.

avatar van tukkerstein
Slaapverwekkende post-apocalyptische roadmovie waarin nauwelijks iets gebeurt. Als de personages dan ook nog saai en van bordkarton zijn blijft er eigenlijk maar heel weinig over. Tja, de sfeer van uitgestorven wegen en plaatsen spreekt bij mij altijd wel tot de verbeelding, daarom net geen 0,5*.

avatar van Angelo2
Matig filmpje waar helaas te weinig gebeurd. Wat we te zien krijgen hebben we al zoveel vaker gezien dus verwacht geen verassingen. De stereotype hoofdrolspelers waren vrij oninteressant en daar moet de film het ook al niet van hebben. Gelukkig waren de beelden sfeervol en was de make-up erg goed. Leuk voor een keer. Een 5

avatar van Laoslander
flauw samenraapsel van diverse andere horrorfilms. Personages waren niet boeiend genoeg.

avatar van Laoslander
tukkerstein schreef:

Zelfs dat vond ik niet. Typische wideshots van oneindige wegen door Amerika met links en rechts open vlaktes. Te weinig Apocalyps.

avatar van RuudC
Het is een wat minimale film waarin relatief weinig gebeurt, maar ik kan me moeilijk voorstellen waarom men hier negatief over is. Dit is eigenlijk zoals ik The Road graag gezien had. Carriers weet veel beter een uitzichtloze situatie te creëren, omdat het kiest voor de juiste aanpak en niet alleen voor donkere landschappen. Een apocalypse hoeft niet alleen in een woeste, dorre omgeving af te spelen. Een zeer besmettelijke ziekte laat de omgeving grotendeels intact. Mooi om te zien is hoe men hier met weinig geld (ga ik van uit dan) een heel hoog rendement haalt. Een slim plan is meer waard dan een zak met geld.

Spanning is er wel degelijk en is zelfs constant aanwezig. Het vereist alleen een beetje inlevingsvermogen, want wie is er ziek? Wie kan je vertrouwen? Hoe overleef je? Vooral het ‘ieder voor zich’gehalte is sterk uitgewerkt. Normale mensen worden ineens meedogenloos en komen voor harde keuzes (en de eveneens harde gevolgen) te staan. De gruwelijke taferelen zijn voor mij genoeg om deze film een voldoende te geven. Erg jammer dat veel mensen weer met clichégezeur aankomen. Het acteerwerk is verrassend goed en dan gaan er lui klagen over de saaie personages. Het mag toch duidelijk zijn dat hier bewust gekozen is voor alledaagse mensen en geen superhelden? Het enige verwijtbare vind ik de opbouw aan de voorspelbare kant is en dat je weinig nieuws voorgeschoteld krijgt. Verder is dit een heel degelijke prent.

avatar van Pasadena
Ik heb er een beetje het gevoel bij van 'net-niet'. Het verhaal leent zich voor een puike prent; qua acteerwerk, locaties en kleur alles prima in orde. Maar met de spanning wil het net niet lukken en die spanning had deze film naar mijn mening naar een hoger plan kunnen tillen. Het is hier en daar wel spannend, maar het zet niet door.

Een aantal situaties hadden zich perfect geleend voor een spannende wending in de film, maar daar werd nauwelijks iets mee gedaan. Echt jammer. Zoals bijvoorbeeld het deel ergens in het begin, dat ze in de nacht een vuurtje hebben branden en er ineens een auto aankomt. Na 5 seconden spannende intro, is het plots de volgende ochtend. Tja; echt een gemiste kans want hier had wat goeds mee gedaan kunnen worden!

Ik vind de sfeer wel goed in de film, het desolate, het grauwe qua uitzichtloosheid. Aan de andere kant wel veel kleur en zon, dat haast tegengesteld toch perfect samengaat. Grauw hoeft dus niet persé grijs te zijn.

Een prima film voor een verloren woensdagavond, maar laat de popcorn nog maar even aan de maiskolf hangen. Duik maar relaxed in je filmstoel, want op het puntje daar zal je niet gaan zitten.

Een desolate 3!

avatar van DonOswaldo
Meer van verwacht. Eerste stuk is erg drama-gericht en ook later - op wat fijne actievere scènes na - moet de film het daarvan hebben. Helaas weet het drama niet echt te pakken en komen ook niet alle karakters lekker uit de verf. De aanwezigheid van Piper Perabo en Emily VanCamp maakt veel goed.

avatar van MovieMind
Degelijke film...
Geen topper in dit genre, maar ook zeker niet slecht.
Het verhaal is goed genoeg, alleen wat zwakjes uitgewerkt.
Voor de rest ziet het er wel redelijk verzorgd uit.
Aardig genoeg om eens te kijken.

avatar van tattoobob
Net geen voldoende voor mij,een film die mij niet lang zal bij blijven...