Men with Guns (1997)

geregisseerd door John Sayles
met Federico Luppi, Damián Delgado en Dan Rivera González

In Latijns Amerika besluit een idealistische natuurkundige die zijn pensioen nadert een aantal voormalige studenten te gaan bezoeken. Hij schrikt echter van het geweld dat buiten de grote steden alom aanwezig blijkt, zeker als hij ontdekt dat één van zijn voormalige studenten is vermoord door een guerilla-leger.

2 maal Men with Guns alle twee uit 1997

avatar van Purmerend
Wat een toeval he!

avatar van as
as
Niemand die de film gezien heeft? Dat is wel jammer mensen. Dit is een mooi voortkabbelende roadmovie met weer een prachtige rol van grootheid Frederico Luppi. Mooie plaatjes maar vooral een ijzersterke vertelling over spijt, verdriet en verborgen gruwelen op het Zuid-Amerikaanse platteland, waarvan de meeste mensen in de grote stad niet weten dat ze afspelen.
Let ook op de prachtige aftiteling. 4*en.