Margaret (2009)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door James Kent
met Lindsay Duncan, James Fox en Ian McDiarmid

Margaret gaat over de laatste dagen van een Britse premier in functie. Niet zomaar een premier, maar Margaret Tatcher. 'Margaret' focust zich op de gebeurtenissen van 1990, toen Tatcher de steun van haar kabinet verloor en gedwongen werd om af te treden als eerste minister en als leider van de Conservatieve Partij.

Ik hou van waargebeurde verhalen en biografische filmen
Sommige kunnen zeer boeiend zijn, maar sommigen ook bijzonder saai, en deze film behoort wel tot deze laatste categorie.
Lindsay Duncan zet wel een zeer goede Tatcher neer, vooral de manier waarop ze praat is zeer gelijkend.
Maar het verhaal, de aanloop tot haar ontslag als Premier, is bijzonder saai. Echt boeiend kan je het allemaal niet noemen.
Voor diegenen die echt in politiek zijn geïnteresseerd is dit wellicht wel een goede film, maar mij kon hij niet helemaal bekoren.
De sterren zijn alleen voor de hoofdrol, die zeer goed is uitgevoerd.

Tarkus schreef:
Ik hou van waargebeurde verhalen en biografische filmen
De sterren zijn alleen voor de hoofdrol, die zeer goed is uitgevoerd.

Deze film is me beter bevallen dan de eerste maal dat ik heb bekeek.
Het scenario is wel goed, en ook het, waar gebeurde, verhaal is prima.
En van de vertolking van Lindsay Duncan ben ik nog steeds zeer opgetogen.
Zo saai als bij de eerste maal is de film dus niet.