Barbarosa (1982)

Western

geregisseerd door Fred Schepisi
met Willie Nelson, Gary Busey en Isela Vega

Een jonge cowboy begint een samenwerking met een legendarische outlaw. Het duurt niet lang voordat ze allebei op de vlucht zijn voor de wet.

avatar van CdeJ
Een aardige western,met een jonge Busey,die op de vlucht is,na de moord op zijn zwager,en in contact komt met oudere outlaw Nelson,die hem min of meer op sleeptouw neemt,maar zich net zo makkelijk van hem ontdoet,als het hem uitkomt.
Ondertussen worden ze beide achterna gezeten,door verschillende families,wat aardige achtervolgingen en shoot outs oplevert.
Redelijk.

avatar van trebremmit
Komt in augustus uit op blu-ray.

lezertje
Leuke western met een paar zeer ongeloofwaardige scènes. Iemand wordt terwijl hij slaapt tot aan zijn nek toe ingegraven in het zand. Maar hoe is het mogelijk om zo met zijn lichaam te sollen zonder dat hij wakker wordt.
Barbarosa klimt meen een kogel in zijn buik (Een van de ergste schotwonden, heb ik altijd begrepen) langs eens steile bergwand van enkele tientallen meters omhoog.
Countryzanger Willie Nelson is geknipt voor de titelrol van Barbarosa. Ook de nog jonge Gary Busey zet een prima rol neer als de boerenzoon. Karl Westover. De Australische regisseur Fred Schepisi weet mooi gebruik te maken van het Texaanse landschap.