• 8.352.688 stemmen

Genre: Western

Geregisseerd door: Fred Schepisi

Met onder meer: Willie Nelson, Gary Busey en Isela Vega

Plot Barbarosa

Een jonge cowboy begint een samenwerking met een legendarische outlaw. Het duurt niet lang voordat ze allebei op de vlucht zijn voor de wet.

imageimageimage

avatar van CdeJ

CdeJ

Een aardige western,met een jonge Busey,die op de vlucht is,na de moord op zijn zwager,en in contact komt met oudere outlaw Nelson,die hem min of meer op sleeptouw neemt,maar zich net zo makkelijk van hem ontdoet,als het hem uitkomt.

Ondertussen worden ze beide achterna gezeten,door verschillende families,wat aardige achtervolgingen en shoot outs oplevert.

Redelijk.

avatar van trebremmit

trebremmit

Komt in augustus uit op blu-ray.

avatar van lezertje

lezertje

Leuke western met een paar zeer ongeloofwaardige scènes. Iemand wordt terwijl hij slaapt tot aan zijn nek toe ingegraven in het zand. Maar hoe is het mogelijk om zo met zijn lichaam te sollen zonder dat hij wakker wordt.

Barbarosa klimt meen een kogel in zijn buik (Een van de ergste schotwonden, heb ik altijd begrepen) langs eens steile bergwand van enkele tientallen meters omhoog.

Countryzanger Willie Nelson is geknipt voor de titelrol van Barbarosa. Ook de nog jonge Gary Busey zet een prima rol neer als de boerenzoon. Karl Westover. De Australische regisseur Fred Schepisi weet mooi gebruik te maken van het Texaanse landschap.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Legendes blijven altijd verder leven in het wilde westen. Een voortvluchtige jonge boer, Karl, wordt onder de vleugels genomen van een legendarische oude outlaw, Barbarosa, en er ontstaat een vriendschapsband tussen hen. Blijkt dat een familie Mexicanen al een jarenlange vete met Barbarosa hebben en volharden om hem te mollen. Ditmaal sturen ze Eduardo erop uit. Ik vond het niet de doorsnee western maar zeggen dat het daarom beter is zou een leugen zijn. Het is een wispelturige western die nergens naartoe lijkt te leiden. Jammer, want het is soms best mooi gefilmd en sfeervol, en ook Busey en Willie Nelson vielen mij niet bepaald tegen. De middenmoot.