ad
  • 8.111.237 stemmen

Deutschland 09 - 13 Kurze Filme zur Lage der Nation (2009)

Documentaire / Drama | 151 minuten

Genre: Documentaire / Drama

Alternatieve titels: Germany 09: 13 Short Films about the State of the Nation / Deutschland 09

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Fatih Akin, Wolfgang Becker, Sylke Enders, Dominik Graf, Romuald Karmakar, Nicolette Krebitz, Dani Levy, Angela Schanelec, Hans Steinbichler, Isabelle Stever, Tom Tykwer en Hans Weingartner

Met onder meer: Anneke Kim Sarnau en Karl Markovics

IMDb beoordeling: 5,9 (402)

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 13 februari 2009

Over Deutschland 09 - 13 Kurze Filme zur Lage der Nation

Decennia na opeenvolgend; het einde van W.O.II, de Studentenopstand van '68, de 'Deutschen Herbst' en de val van de Muur en midden op de weg naar het beleidsplan 'Agenda 2010' op weg naar de geglobaliseerde 21ste eeuw, is het tijd voor diverse Duitse filmmakers om een beeld te schetsen van het huidige Duitsland. Dit doen ze door een collage van film en documentaire-materiaal, waarin iedere regisseur zijn eigen vorm en inhoud kiest.

Murat Kurnaz (segment "Der Name Murat Kurnaz")

(segment "Der Name Murat Kurnaz")

Dr. Roth (segment "Krankes Haus")

(segment "Krankes Haus")

(segment "Joshua")

(segment "Joshua")

avatar van gotti

gotti

Allemaal opzichzelfstaande films, gemaakt binnen een overkoepelend geheel, dus het is de vraag of dit op de site mag/kan. Maar goed, van mij mag het.

Gemaakt met waarschijnlijk een shitload aan budget, want enkele films zien er schitterend uit. De film van Tykwer stelt wat teleur, maar vooral die van Dani Levy is schitterend (en waarschijnlijk ook het duurst).

3*, omdat helaas toch de middelmaat wel een beetje overheerste...

avatar van stephan73

stephan73

gotti schreef:

3*, omdat helaas toch de middelmaat wel een beetje overheerste...

Als ze speciaal voor dit project gemaakt zijn mag deze film er gewoon op. Zou dan gewoon vergelijkbaar zijn met Paris Je Taime of Allerzielen!

• 20921 berichten

10 november 2010