Hot Saturday (1932)

geregisseerd door William A. Seiter
met Nancy Carroll, Cary Grant en Randolph Scott

De bankmedewerkster Ruth Brock heeft een reputatie in de stad opgebouwd van een joviale en makkelijk toegankelijke jongedame. Desondanks is ze nog steeds vrijgezel. Ruth stelt namelijk de één na de andere man teleur, maar haar laatste vriendje neemt wraak en vertelt een verzonnen roddelverhaal over haar. Ze zou een verhouding hebben met een miljonair, tevens playboy. Ruth raakt daardoor haar baan kwijt. Ze overweegt gebruikt te maken van haar nieuwe reputatie om te overleven.

avatar van Dutchfan
Actrice Nancy Carroll (1903-1965) is nu vergeten, maar ten tijde van het begin van de sprekende film, eind jaren twintig was zij uiterst populair.
Niet alleen was zij de filmster die de meeste fanmail ontving, ook was ze genomineerd voor een Oscar in 1930 voor de film : "The Devil's Holiday", een Oscar die ze volgens veel filmkenners had moeten winnen in plaats van Mary Pickford.

Wie de film "Hot Saturday" ziet, snapt waarom ze zo populair was in die jaren, niet alleen is ze erg charmant, ook acteert ze erg goed.

"Hot Saturday" is een gewaagde pre-code film, waarin Carroll een sympathieke bankemployee in een klein Amerikaans stadje speelt , die slachtoffer word van roddelende dorpsgenoten.

Naast Carroll zien we ook Cary Grant en Randolph Scott in de hoofdrollen.
Beide acteurs raakten zo goed bevriend dat ze tijdens de film gingen samenwonen en dat bleven doen tot 1944, 12 jaar lang, dus.
De geruchten gingen dat Scott en Grant een homoseksuele relatie hadden, wat echter door de familie van beide acteurs en de beide acteurs zelf, altijd is ontkent.

"Hot Saturday" is een leuke film met een voor mij onverwacht slot.

avatar van Jean Rene
Ik vond Nancy Carroll zeer indrukwekkend in "Broken Lullaby" van Ernst Lubitsch, ook uit 1932. Maar hier in "Hot Saturday" vond ik haar zeer zwak, ik had er meer van verwacht. Nancy Carroll lijkt hier ineens over haar hoogtepunt heen en is weinig imposant. De film was destijds ook geen succes.

In 1930 was ze een stuk overtuigender in de spectaculaire film "Devil's Holiday" . Daar had ze een Oscar voor moeten winnen i.p.v. Norma Shearer.