The Ex-Mrs. Bradford (1936)

Komedie / Mystery

geregisseerd door Stephen Roberts
met William Powell, Jean Arthur en James Gleason

De contacten tussen de dokter Lawrence 'Brad' Bradford en zijn ex-vrouw Paula zijn tot ieders verrassing nog steeds romantisch van aard. Ze zijn gescheiden, omdat Brad het haatte meegesleept te worden door de moordmysteries, waaraan de mysterieschrijfster Paula verslaafd is. Maar via Mike North, de dresseur van het paard Luxury, raakt Brad echter betrokken bij de geheimzinnige doodsoorzaak van een jockey. Deze jockey zou tijdens een race gestorven zijn aan een hartaanval. Samen met Paula trekt Brad de aanwijzingen na en het duurt niet lang, voordat Paula Brad herhaaldelijk vraagt om opnieuw te trouwen, maar Brad bedenkt steeds uitvluchten.

avatar van mrklm
De cast is er ééntje om je vingers bij af te likken en William Powell en Jean Arthur doen wat ze kunnen met het redelijke, maar niet geniale materiaal. De film is wat traag gemonteerd en de regie laat ook wat te wensen over, waardoor de grappige momenten die het scenario wél bevat niet optimaal uit de verf komen. Er is genoeg talent voor de camera om een onvergetelijke screwball-comedy neer te zetten, maar in plaats daarvan weten ze de film slechts drijvende te houden.