The Stupids (1996)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Avontuur

geregisseerd door John Landis
met Tom Arnold, Jessica Lundy en Bug Hall

Stanley Stupid en z'n pittige vrouw Joan worden wakker en komen erachter dat hun vuilnis zomaar uit de bak is gestolen - voor de zoveelste keer. Stanley kan er niet meer tegen. Is er dan niets meer heilig? Hij besluit deze vreselijke misdaad tot op de bodem uit te zoeken en bedenkt een slim plan om de dieven in de val te lokken.

avatar van petey
de eerste film die precies is wat de titel beloofd.

Inderdaad, ontzettend dom. En verder: wat een verschrikking. Ze hadden deze film nog beter: 'Disaster' kunnen noemen, want het was een ramp.
In het begin is het domme nog wel zooooo dom dat het grappig wordt, maar algauw wordt het ontzettend irritant. Het werd zelfs zo irritant dat ik de film maar heb uitgezet.
Dat was na dat stukje dat ze dachten dat ze dood waren gegaan en naar de hemel waren gegaan en dan zo'n schoonmaker ofzo tegenkomen (en ze denken dat het God is):
En dan zegt Stanley:
Hail to thee, Oh Lord.
Lloyd: Actually, it's pronounced 'Lloyd'.
Stanley tegen Petunia: All these years we've been saying it wrong.

En dan dertien van zulke grappen in een dozijn. Wat TRIEST!!!!

Ik ga maar niet stemmen, omdat ik hem niet af heb gekeken, maar wat ik tot nu toe zag, was nauwelijks een ster waard.
Nu snap ik ook waarom er maar 9 mensen gestemd hebben Het is maar 9 mensen gelukt om deze film af te kijken

Prissie
saaie film 0,5

Dit is echt een meesterlijke film

Klinkt behoorlijk lollig als ik dat stuk van Sannepan lees, maar als ik dat verhaaltje hierboven lees wil ik m'n kop door het beeldscherm douwen .

klinkt dom, Lijkt me dom en is ook dom.

dit is typisch zo'n film die zo slecht is dat hij terug grappig wordt, PAS OP alleen kijken met je maten (die kunnen lachen)!!

avatar van SnakeDoc
Nog nooit een film met zoveel flauwe humor gezien.
Toch heb ik van de +/- 1000 grappen om 100 hard moeten lachen.

Hoogte punt was het nummer: I'm My Own Grandpa,
Diepte puntjes waren de computer geanimeerde huisdieren!

Dick2008
Heerlijk filmpje om weer eens lekker af te kraken. Succes ermee.

De film begint inderdaad erg stupid maar hier en daar toch nog wel een goeie grap. Wordt tegen de helft op bepaalde momenten toch bijzonder grappig alleen aan het eind zakt hij weer een beetje naar het niveau waarop hij begint.
Visueel ziet de film er goed uit, lekker overdreven met felle kleuren. Tom Arnold zingt nog een oud, succesvol liedje "I'm my own grandpa" over iemand die zijn eigen opa is, jawel. Het hele middengedeelte zit vol met flauwe maar ook erg grappige, vaak heel voorspelbare momenten. Erg leuk, die scene met "applaus", haha. De poes en de hond zijn trouwens ook leuk gedaan en die stomme ruimtemannetjes. Ik zie de humor er wel van in. Eerste helft 3.0, tweede helft 4.0.

avatar van SnakeDoc
Maar aan stemmen doe jij niet zie ik

Dick2008
Jawel IMDb 4.0, hier 3.0/4.0