Frog Dreaming (1985)

Australië
Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Brian Trenchard-Smith
met Henry Thomas, Tony Barry en Rachel Friend

Het Amerikaanse jongetje Cody (Thomas), wiens ouders zijn overleden, woont in Australië met zijn voogd Gaza (Barry). Cody heeft een rijke verbeelding en is inventief en nieuwsgierig. Als hij hoort van een oude mythe van de aboriginals, gaat hij op onderzoek uit.

Weet niet waarom, maar door die poster ben ik best geinteresseerd. Helaas niet op dvd.

Wellicht dat de aussie-hausse zorgt dat ie op dvd uitkomt. Trailer ziet er leuk uit.

avatar van brucecampbell
Leuk mysterie-filmpje voor de jeugd, maar ook wel voor de wat "ouderen" onder ons. Deze is in de jaren 80 volledig aan mij voorbij gegaan en nu, enkele maanden geleden, gevonden op Vhs.
Het einde stelt wel iets teleur, maar voor de rest was dit anderhalf uur leuk filmplezier.

Wouter schreef:

Is nu alsnog op dvd uitgekomen in Australië.

avatar van as
as
Erg leuke jeugdfilm. Trenchard -Smith (van de ook al zo leuke Goonie RIP BMX-Bandits en Dead End Drive In) houd de vaart er goed in zodat het nooit saai wordt. Een beetje low budget Spielberg vibe, met soms tof camerawerk. Wordt nog meer versterkt door de aanwezigheid van Henry Thomas.

avatar van Filmkriebel
Australische jeugdfilm uit de tijd dat kinderen nog geen PC en internet hadden en avonturen beleefden in de buitenlucht. Leunt aan bij de Disney film en het mystery element roept inderdaad de naam Spielberg op (alsook Henry Thomas). De blanke beschaving komt in aanraking met oude aboriginal legendes en laat de verbeelding op hol slaan. Leuk voor een keertje.