ad

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Lee Toland Krieger

Met onder meer: Brittany Snow, Adam Scott en J.K. Simmons

Over The Vicious Kind

"How would you protect someone from their first love?"

Caleb is tevreden met zijn leven. Maar na een moeilijk break-up, wordt hij minachtend tegen vrouwen en draagt zijn minachting het teken van eer. Het besluit van Caleb wordt echter getest, wanneer hij Emma ontmoet, de vriendin van zijn jongere broer Peter. Caleb ziet de relatie tussen de twee niet zitten. Hij denkt dat de relatie zijn broer niet goed zal doen, en waarschuwt daarom zijn broer. Ondanks zijn inspanningen om zijn broer te beschermen, voelt hij zich opeens zelf aangetrokken tot Emma.

imageimage

avatar van .Fee.

.Fee.

Is deze film uberhaupt al wel uit?

• 20976 berichten

Prima film over broers met de zelfde smaak voor vrouwen en natuurlijk hier met een hele mooie Brittany Snow hier te zien met gitzwarthaar en mooie blauwe ogen.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Jezus... Brittany Snow is wel veranderd sinds Hairspray!

• 20976 berichten

BlueJudaskiss schreef:

Jezus... Brittany Snow is wel veranderd sinds Hairspray!

Is nu een stuk beter

ralfsjam

van dit soort films kan ik er wel 100 zien in een week! goede zwarte humor, goed drama, goede acteurs en lekkere muziek!

deel 2 en 3 zou zeer welkom zijn, maar helaas komt dat weinig voor bij dit soort films.

ook waren de 2 broers perfect gecast, en ik twijfelde zelfs of het geen echte broers waren, en waar ik ook nog vond dat Adam Scott de oudere en meer getalenteerde broer van Tom Cruise was...

kortom, een aanrader voor de liefhebber van kleine droge drama's.

avatar van eppy

eppy

een echte indie film, geen superbuget niet al te grote namen. gewoon een normaal verhaal over mensen die in een bepaalde situatie zitten waarin iedereen weleens komt of kan komen.

leuke personages soms lekkere galzwarte platvloerse humor.

avatar van RickZ

RickZ

Vreemd drama over oversexte broer die diens vriendin wil afpakken. Het geheel is een vreemd absurd verhaal waarin de tent continue blauw staat van de rook. Brittany Snow fleurt de boel wel op maar deze film blijf een absolute AFRADER.

RickZ schreef:

tja, het is maar net hoe je hem bekijkt....

avatar van M Wallace

M Wallace

RickZ schreef:

Jezus... Ben je wel bekend met dit soort films?

In ieder geval... Een heerlijke film waar ik er wel 100 van kan kijken...

avatar van RickZ

RickZ

Had ik een pilletje of flink wat bier moeten innemen om deze film dan goed te vinden? Het was en is een waardeloze film.

M Wallace en Ralfsjam: jullie kunnen samen er nog 100 kijken, gezellig, maar count me out!

RickZ schreef:

hadden we min of meer al gedaan RickZ!

avatar van nognooit

nognooit

Een goede dramafilm met sterk acteerwerk van een kleine cast. Mooie soundtrack, het zit allemaal wel goed. De film liet me wel achter met een naar gevoel, wat je ook wel mag verwachten van een drama film, maar ik snap dat dat niet voor iedereen is. Vooral als je een wat gemiddelde mainstream drama verwacht.

Wel vreemd dat mijn stem pas nummer elf is. Heeft deze film niet in Nederland gedraaid? Hoewel dat ook niet alles hoeft te zeggen, maar opmerkelijk vind ik het wel.

avatar van feirefiz33

feirefiz33

Aanrader voor iedereen die van arthouse houdt! 4 sterren. Omdat mijn vriendin geen Engels spreekt, heb ik hem vertaald, hij is het waard !!

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Are you growing a beard?

No. Just haven't shaved in quite a while.

Jammer dat ik die ene reclame al kende, het deed een bepaalde scène een beetje teniet; het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik onbewust opeens iets wil gaan kopen. Verder wel een mooie Americana soundtrack (zet wat galm op die gitaar en het klinkt al gauw goed), maar wel een beetje té aanwezig, en het had iets wranger / dwarser gemogen, gezien de inhoud van de film. Maar ook het verhaal an sich heeft wat te lijden onder de tweedeling ''laten we eens een stel enorme klootzakken neerzetten'' en ''maar ze moeten allemaal wel een hart van goud hebben'' i.p.v. van dat beide een natuurlijk geheel gingen vormen. Okay, ik chargeer, en hier en daar kwam het ook best mooi samen. Dus zeker niet slecht, ik heb me vooral met die eerstgenoemde categorie kostelijk vermaakt. Goed en naturel geacteerd; ze kwamen me allemaal bekend voor, maar alleen van J.K. Simmons kan ik ook daadwerkelijk andere titels opnoemen waarin hij speelde. -correctie- van Frost had ik het toch goed dat hij ook in Van Sants Elephant speelde.

Drie (toch wel dikke) sterren.