Carmen van het Noorden (2009)

Nederland
Drama / Muziek

geregisseerd door Jelle Nesna
met Tygo Gernandt, Sanguita Akkrum en Thom Hoffman

De jonge en onzekere rechercheur Joz staat op het punt te trouwen met Maryam. Onverwachts krijgt hij een grote zaak toegewezen rond de moord op een prostituee. Zijn relatie komt op losse schroeven te staan wanneer hij door het onderzoek de verleidelijke Carmen ontmoet, een mooie vrijgevochten en ambitieuze jonge vrouw. Hij kan niet aan Carmen ontkomen en zet zijn toekomst op het spel.

avatar van stuffie
Redelijke nederlands drama met redelijk acteerwerk en een waardeloos verhaal.

uiterst matige film. Tygo en Thom overtuigden nog wel, maar de dames waren uiterst zwak in hun rollen.

avatar van martenaria
ik vond tygo juist bar slecht. alleen thom bleef overeind in deze barslechte film. leek wel een spangas-aflevering! zwak verhaal, zak acteren, en die muziek kon me ook niet boeien. shalala-shalali niveau!

Big Shit!
Hahaha alleen iets te veel reclame voor Go Fast!

avatar van Baasje
Waardeloos verhaal ,waardeloos geacteerd (vooral Tygo),dus gewoon een waardeloze film

avatar van Jules [NL]
Geweldige muziek! Verhaal is wel aardig, klassiek verhaal over de 'femme fatale'. Alleen de acteerprestaties zijn waardeloos maar de muziek van Perquisite redt dit gelukkig. Leuke rol ook voor Duvel.

avatar van Plerk
De acteerprestaties van Tygo vielen me erg tegen - en vooral die griet die zijn leidinggevende speelt vond ik tenenkrommend om naar te kijken. Het verhaal vond ik best aardig en het sfeertje en zeker de muziek was goed gedaan. Ik heb ik niets met de hele urban scene en daarmee is het toch niet helemaal mijn film.

avatar van vph1272qm
prima film, goede muziek en mooi gedraaid.
ook de arrogante thom hoffman vond ik goed spelen. tygo ook trouwens.
is margreet boersbroek een zus van kim van kooten of zo?
wat lijken die 2 op elkaar.

avatar van Toontje35
prima film, goed acteerwerk en mooi geproduceerd. Hoewel aan de korte kant heb ik me goed vermaakt. Fijne muziek

Zeer matige film, soort hiphop musical lijkt het wel. Het verhaal is best te doen, maar al dat gedraai er omheen had niet gehoeven. Constant een irritante gozer met een nog irritanter accent en zijn cappuchon op. Slechte muziek. Bij tijden enorm shaky camerawerk en irritante montage. Ook erg veel sluikreclame overigens, behoorlijk obvious en storend in beeld gebracht.

Als je dat allemaal weg laat is het best een aardige film, maar ik kom alles bij elkaar niet boven 1*.

robertus65
Tygo en Sanguita stelen de show in deze meer zwoele dan spannende film. Van deze muziek ben ik geen liefhebber, maar ik heb me er niet aan gestoort, ook niet aan het dunne verhaaltje.

Nou nou zeg, dat viel niet mee. Mager verhaal met dom hoofdpersonage. Hoe kan zo'n iemand nou goed recherchewerk verrichten?
Prima rol van Sanguita Akkrum, dat dan weer wel. Zij stelde mijn slaap nog even uit.

avatar van zegmaarmaarten
Film viel me toch niet tegen.

In de muziek vielen me samples op van Pink Floyd, van het album Animals, het nummer Sheep.

avatar van janwauters
links laten liggen deze rommel, trekt op niets

avatar van popcorn en cola
Helemaal niet onaardig om te kijken. Natuurlijk zijn er veel betere films, maar voor mij een dikke voldoende, ik heb me prima vermaakt met deze film

avatar van Elineloves
Helemaal zo slecht nog niet. Tygo speelt, zoals ik van hem gewend ben, goed. Helaas is zijn personage totaal niet geloofwaardig. Carmen is irritant en absoluut niet mijn cup-of-tea, maar ik snap wel de aantrekkingskracht tussen Joz en Carmen. Je ziet hem verliefd worden, en dieper in het ontrouw verzeild raken. Uiteraard zit er, zoals verwacht, een hoop seks in. Toch zitten er, op onbenullige dialogen en veel sexuele scènes, ook een aantal best goede scènes in. Wanneer Joz Carmen vertelde dat hij Maryam gedumpt had, en zij laat haar ware aard zien, komt helaas al snel die vervelende voice-over er weer aan te pas. Gevolgd door muziek die de hele film terug komt. Hij lijkt verslaafd aan haar. Helemaal gebrainwasht. Jammer dat hij zich naarmate de film vordert steeds meer als een bezeten en ontevreden kind gaat gedragen, die steeds meer wil. Hoe naïef kun je zijn.

De ontknoping ging me echt een brug te ver. Sloeg werkelijk nergens op. Incompetente agenten allemaal. MARIA MOEST DOOD WANT ZE MAAKTE MIJN LEVEN KAPOT, MAAR JIJ MOET DOOD OMDAT JE ZWAK BENT!! riep ze hysterisch. Mijn hemel, hoe slecht. Beetje een dooddoener, maar a la.

Verder wel aardig vermaak, voor een gratis film van Ziggo.

avatar van cantforgetyou
Redelijke film. Tygo speelt op zich wel goed, maar zijn personage is gewoon niet goed uitgeschreven. Veel te dom en niet realistisch. Als je in het echt zulk gedrag zou vertonen, zo zwak in je schoenen zou staan, nou dan schort er wat bij het sollicitatie proces bij de politie. Gelukkig is het maar een film. Helaas door het zwakke scenario niet heel sterk. Als je dit niet te serieus neemt, kun je best genieten. Hebben we dan ook maar gedaan.