• 8.348.340 stemmen

Genre: Biografie / Muziek

Geregisseerd door: Alfred E. Green

Met onder meer: Larry Parks, Evelyn Keyes en William Demarest

Plot The Jolson Story

De film is het verhaal van Asa Joelson, de talentvolle zoon van een cantor die vast van plan is het helemaal te gaan maken in de showbusiness. Nadat hij zijn naam veranderd heeft in Al Jolson, verdringt het publiek zich overal om te luisteren naar de fascinerende zangkunst en de jazz-muziek van Al Jolson.

Julie Benson

Woman (onvermeld)

Audience Member

avatar van Maikeln

Maikeln

Als je van dit genre houdt wat ik dus doe, is dit fantastische muziek, een mooi verhaal met een verrassend en ontroerend einde.
Aan het einde van de film; Hij heeft voor z'n gezin gekozen en als hij dan nog een keer gevraagd wordt om te zingen ziet z'n vrouw hem helemaal opleven.
Zingen is z'n leven en zonder zingen, optreden en het applaus werd hij somber. Hij leeft helemaal op als hij weer kan optreden. Ze trekt zich stilletjes terug, ze wil zijn geluk niet in de weg staan.
Een moeilijke beslissing, maar wel een uit liefde voor hem voortgekomen.

avatar van Biosguru

Biosguru

He donders ik heb echt een zwakke plek voor zulk suikerzoete spul. Als het uit de Golden age Hollywood periode komt vindt ik het prachtig. Als je me een hedendaags iets met dezelfde teneur zou voorschotelen zou je me A la Clockwork Orange moeten vastbinden wil ik het einde halen. Is dit overigens stereo? Ik hoorde 1 keer een erg duidelijk stereo effect.