• 8.671.289 stemmen

Met onder meer: Larry Parks, Evelyn Keyes en William Demarest

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Jolson Story

"The Music...The Magic...The Times...of America's Greatest Entertainer"

De film is het verhaal van Asa Joelson, de talentvolle zoon van een cantor die vast van plan is het helemaal te gaan maken in de showbusiness. Nadat hij zijn naam veranderd heeft in Al Jolson, verdringt het publiek zich overal om te luisteren naar de fascinerende zangkunst en de jazz-muziek van Al Jolson.

logo tmdbimage

Woman (onvermeld)

Audience Member

avatar van Maikeln

Maikeln

Als je van dit genre houdt wat ik dus doe, is dit fantastische muziek, een mooi verhaal met een verrassend en ontroerend einde.
Aan het einde van de film; Hij heeft voor z'n gezin gekozen en als hij dan nog een keer gevraagd wordt om te zingen ziet z'n vrouw hem helemaal opleven.
Zingen is z'n leven en zonder zingen, optreden en het applaus werd hij somber. Hij leeft helemaal op als hij weer kan optreden. Ze trekt zich stilletjes terug, ze wil zijn geluk niet in de weg staan.
Een moeilijke beslissing, maar wel een uit liefde voor hem voortgekomen.

avatar van Biosguru

Biosguru

He donders ik heb echt een zwakke plek voor zulk suikerzoete spul. Als het uit de Golden age Hollywood periode komt vindt ik het prachtig. Als je me een hedendaags iets met dezelfde teneur zou voorschotelen zou je me A la Clockwork Orange moeten vastbinden wil ik het einde halen. Is dit overigens stereo? Ik hoorde 1 keer een erg duidelijk stereo effect.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 2047 stemmen

Ik weet niet veel over Al Jolson, maar bij het zien van deze hagiografie bekruipt me het onaangename vermoeden dat hij een manipulatieve, ambitieuze en rücksichtslose showbizfanaat was: als iemand een carrière zou hebben gehad met bijna alleen maar ups en zo weinig downs (zijn Joodse vader vertrekt zelfs geen spier wanneer hij zijn zoon in een kerkkoor aantreft) ga ik automatisch denken dat er wel een heleboel onaangename trekjes moeten zijn weggepoetst om zo'n onuitstaanbaar heilig boontje over te kunnen houden. Maar Larry Parks is een innemende performer, de altijd sympathieke William Demarest verdiende terecht een Oscarnominatie als het enige personage dat tegenwicht biedt aan Jolsons bijna manische optimisme, en tot mijn eigen verbazing zorgen de enorme hoeveelheid klassiekers die ten gehore worden gebracht er voor dat ik Jolsons gekunstelde zang en theatrale performance opeens prima kan hebben. In combinatie met het opmerkelijk navrante einde levert dat alles toch een sterke en indringende biopic op.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 2047 stemmen

Net als Jolson sings again momenteel in z'n geheel op YouTube te zien, maar ook op een Columbia Classics-"twofer"-DVD, uiteraard samen met Jolson sings again. Mooie transfer, Engelse ondertitels, geen extra's.