ad

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Katie Aselton

Met onder meer: Katie Aselton en Dax Shepard

Over The Freebie

"A one night experiment in infidelity"

Darren en Annie hebben een benijdenswaardige relatie die bestaat uit liefde, vertrouwen en communicatie. Ze genieten van elkaars gezelschap en lachen om elkaars grapjes. Het probleem is echter dat ze al erg lang geen seks meer gehad hebben. Ze besluiten elkaar één nacht te geven waarin ze met een ander alles mogen doen wat ze maar willen zonder dat het consequenties voor hun relatie heeft.

image

avatar van timmaah

timmaah

Ben ik de enige die zo dom is om niet te begrijpen waarom ze dan niet met elkaar naar bed kunnen?

avatar van Nonick2007

Nonick2007

timmaah schreef:

Zonder de film gezien te hebben...nee je bent niet de enige.

erg trage maar ook wel geloofwaardige film, ik kon er tegen maar ook veel mensen in de kamer trokken het niet. je moet bij het kijken van deze film gewoon niet zoveel haast hebben..

+acteerwerk

+camerawerk

+verhaal

-tempo

-einde is niet onwijs bevredigend

gauke

Verhaal over wroeging en monogamie; ik heb begrepen dat de acteurs grotendeels hebben mogen improviseren. Daardoor is de film waarschijnlijk aan de ene kant stoutmoedig, maar aan de andere kant te timide waardoor het voor mij toch een 'feel-bad' film werd,

avatar van lil'angel

lil'angel

Dit vond ik nou niet bepaald een comedie,

en het was de vaagste en raarste film die ik ooit heb gezien!

• 20974 berichten

Freebie, The (2010) is een mager relatie drama ( echt geen humor) die nergens de gevoelige snaar weet te raken de film kabbelt maar door om als een kaars uit te gaan...

avatar van erik1677

erik1677

dit lijkt me dus helemaal niks he

avatar van patrick17

patrick17

Ik kan je bevestigen dat het helemaal niets is inderdaad. Zij het een jaar naar dato.

Ik heb deze film op de een of andere manier in me collectie staan dus heb hem vanavond

zonder verwachtingen bekeken.

De film slaat gewoon nergens op. De eerste drie scene's duren een half uur lang dat ze in

bed liggen, verhaal vertellen en dan gaan racen...

Tweede gedeelte ontstaat het plan, komt het toch uitvoering (?) en daarna de wroeging die nergens op sloeg.

Advies voor het verhaal --> Heb seks met elkaar!

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Op het eerste gezicht komt deze Freebie nogal vaag en ondoordacht over maar ik heb hier stiekem wel van kunnen genieten. Acteurs zitten goed in rol, dialogen zijn vaak lang, belichting is opvallend naturel en het camerawerk blijft erg rustig waardoor het geheel soms net een reportage leek. Het idee om een one-night-stand uit te voeren terwijl ze gewoon verliefd zijn ligt natuurlijk niet voor de hand maar ik kon het wel begrijpen (geen echte lust meer dus er moet ergens anders geëxperimenteerd worden om het gevoel aan te wakkeren) en de manier waarop ze het hier brachten was best overtuigend. Met name de gesprekken op bed en in de keuken waren mooi uitgevoerd. Zeker een apart werkje.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Geen onaardig drama dat rustig op gang komt en in eerste instantie weinig lijkt te bieden. Toch ontstaat er langzaam een sfeer die onder de huid kruipt en ervoor zorgt dat je met het stel mee gaat voelen. De dialogen zijn niet altijd even goed en zeker in het begin voelt het een en ander nogal geforceerd maar wat er uiteindelijk overblijft is toch boeiend genoeg om de volledige speelduur te overtuigen. Het goede acteerwerk van de beide hoofdrolspelers is daarbij niet onbelangrijk.

Redelijk.