• 8.603.075 stemmen

Genre: Actie / Komedie

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Mark Punt

Met onder meer: Nathalie Meskens, Tom van Dyck en Ella Leyers

IMDb beoordeling: 4,8 (429)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Pippa

"Persistence wins, sometimes"

Pippa en Glenn houden het na vijf jaar huwelijk voor bekeken. Ze willen scheiden, maar raken het niet eens over de verdeling van hun eigendommen. De spanning loopt op, maar het gaat pas echt fout wanneer vrienden en familie zich met de zaak bemoeien. En Pippa heeft een hoop fantasieën die ze wil uitproberen om meteen voor goed verlost te geraken van die vervelende Glenn.

image

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Slappe hap ik zou er geen geld aan uitgeven . Kijk dan maar nog eens naar Frist en Freddy

avatar van bderbove

bderbove

Zeer belabberde film van Nathalie Meskens. Maar dat lag in de lijn van de verwachtingen met haar in een rol.

avatar van josjansen

josjansen

Wat een ontzettende slechte film al kun je het eigenlijk geen film noemen.

Tarkus

Redelijk goede film.

Het is vooral te danken aan de cast dat de film leuk is, het verhaal is flinterdun.

Maar de vele goede acteurs die hier opdraven maken het een leuke, weliswaar korte, film.

En toegegeven Nathalie Meskens en Ella Leyers zijn ook leuk om alleen maar naar te kijken

avatar van K. V.

K. V.

Dit niemendalletje eens bekeken, maar heel speciaal was deze film toch niet. Redelijk cliché personages, maar gelukkig was de speelduur redelijk kort.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een vrij beknopt script dat met voorspelbare humor werkt. Nathalie Meskens komt nog wat te kort om een film te dragen. Het is een luchtige film geworden die vlot wegkijkt, maar zeker niets bijzonders te bieden heeft. Mark Punt is een regisseur die wel meer van dit soort films maakt die wat onder de radar blijven. Frits & Franky was ook minder dan z'n voorganger. En Bowling Balls was van het zelfde kaliber. Met drama en thrillers heeft de Vlaamse film de laatste jaren zeker een inhaalbeweging gemaakt, maar met humor is het duidelijk nog wat zoeken.

avatar van gizzegiz

gizzegiz

Anderhalf uur zalige humor en het Kempens dialect geeft alles nog een meerwaarde Zeker een aanrader!

avatar van Connie Van Orton

Connie Van Orton

jammer dat de film geen happy end kent

wel fijn om nonkel Jef nog eens terug te zien, hier in de rol van Meskens' schoonvader

avatar van libra666

libra666

Al bij al vond ik deze toch niet zo slecht als de andere commentaren hieronder. Als Vlaming is de humor misschien beter verstaanbaar of herkenbaar dan voor de andere kijkers. Ook de fantasieën van Pipa die ze in haar dromen beleefd waren toch wel grappig. De rol van Tom Van Dyck als arrogante klootzak vond ik goed neergezet, de bijrollen van de andere bekende Vlaamse acteurs die de revue passeerden, waren wat magertjes en soms overbodig. Uitgezonderd dan Manou Kersting, Sven De Ridder en natuurlijk Ella Leyers deze kwamen toch wel goed uit de verf. Deze film brengt de herkenbare alle daagse ergernissen die ieder onder ons wel kent, op een grappige luchtige toon aan bod, zodat dit toch een leuke komedie is die vlotjes wegkijkt en met de korte speelduur in een wip voorbij vliegt.

avatar van Rafke Pafke

Rafke Pafke

Behoorlijk zwak. Meskens was toch echt te licht om deze film te dragen. Het fake Kempisch accent van haar en Ella Leyers kan leuk zijn in een sketch, maar in een hele film was het bloed irritant.

Ook de andere, vaak gerenommeerde, acteurs lijken meestal op automatische piloot te spelen. En het verhaal is nogal knullig. Niet al te best dus.

avatar van umbra

umbra

Eerder zwakke komedie, vrijwel de volledige cast zet hier ondermaatse prestatie neer, enkel Tom Van Dyck (Glenn) houd zich hier staande en ben sowieso wel fan van hem. Verhaal en het uitzetten er van, allemaal zeer pover.

Er klopt iets niet aan deze film. De acteurs nemen hun job te ernstig. Het vraagt een andere toon om dit soort humor te brengen. Daarom voelt de film als fout aan. De plot is te zwak om de film te dragen. Het had gekund met slapstickspecialisten.

avatar van Metalfist

Metalfist

Ik hem geschoten

Mark Punt staat nu niet meteen erg hoog op mijn lijstje van te completen regisseurs, maar ik kwam er een tijd geleden achter dat ik eigenlijk enkel maar Pippa nog moest zien en dat ik zijn huidig oeuvre dan volledig had. De completist in mij zag dat wel zitten en al helemaal toen bleek dat dit eigenlijk gewoon gratis via VTMGO, het onlinekanaal van de zender VTM, was te zien. Niet helemaal onverwachts aangezien de televisiemaatschappij de film voor een groot stuk mee financierde.

En dat zie je ook wel wat aan de cast. Veel VTM-gezichten maar het is vooral toch ook een film met het gebruikelijke Mark Punt-clubje geworden. Qua plot hebben we het ook allemaal al wel iets eerder gezien en voelt dit vooral een beetje aan als een soort van War of the Roses. Dat resulteert in veel fantasietjes waar Pippa haar soon to be ex-man het leven zuur maakt en hoewel Punt dat aspect volledig gebruikt om knipogen naar andere films te steken (iets wat het altijd wel goed doet bij mij), loopt het hier en daar wel een beetje mis. Ook het doorbreken van de vierde muur is niet altijd even grappig en het meest pijnlijke is dan ook dat de slechtste scène aan het einde van de film zit. Namelijk die waarin Pippa wakker wordt met Louba in bed en dan op een schuiftrompet blaast.. Het overstijgt het niveau van een lokaal schooltoneel niet en dat is toch jammer eigenlijk omdat hier voor de rest nog wel wat leuke momentjes in te ontdekken zijn. Punt is sowieso ook geen regisseur die echt lange films maakt, ze klokken bijna allemaal onder de 90 minuten af, en dat is wel een goede zet.

Omdat dit het soort film is dat echt niet te lang moet blijven doorgaan. Net als in Bowling Balls, de vorige langspeelfilm van Punt, is de hoofdrol weggelegd voor Nathalie Meskens. Die moet een dik Kempens accent opzetten en dat werkt de ene keer beter dan de andere. Het zal nooit mijn favoriete actrice worden alleszins. Ella Leyers is wel een goede toevoeging als de vriendin met de grote mond en qua bijrollen is dit verder dus typisch Punt. Peter Van den Begin en Frank Aendenboom zijn altijd goed, Sven De Ridder en Manou Kersting zijn op het randje als het homokoppel Leo en Leon maar geraken er wonderwel mee weg en de grote hoofdvogel is Tom Van Dyck als de arrogante Glenn. Sowieso een geweldig komisch acteur en dit is iets wat hij gewoon perfect in zijn vingers heeft. Grappig ook dat Punt Daniëlla Somers nog eens een rolletje geeft (hier als scheidsrechter in de boksmatch met Daphne Wellens), dat had hij indertijd met zijn allereerste film (She Good Fighter) ook gedaan.

Je kunt de film nagenoeg op elk aspect afrekenen en ik zou het nog perfect begrijpen ook, maar er is iets met dit soort films dat ik wel kan waarderen. Bowling Balls was ook al zo'n fijne wegkijker waar je soms echt gewoon eens zin in hebt. Punt verstaat de kunst van een vlotte film maken en hoewel er dus enorm veel op aan te merken is, heb ik me echter wel danig vermaakt. Sinds 2016 heeft hij dus niets meer gemaakt, ik vraag me af of het hier bij gaat blijven.

avatar van Movsin

Movsin

Werkelijk niet te genieten. Hoe krijgen acteurs, toch populair in de Vlaamse TV-wereld, het in hun hersenen om in zo'n prul aan de bak te komen of reikt hun ambitie werkelijk niet hoger...

avatar van stratmans

stratmans

Redelijk zwakke film met goeie grappige momenten en goeie Tom Van Dyck, dialect zeker niet komisch

avatar van Toontje G

Toontje G

Ontzettend flauwe humor. Laat deze acteurs doen waar ze goed in zijn. Mooie series maken maar niet in dit soort flauwekul op laten draven.

avatar van laghyelo

laghyelo

Plaatsvervangende schaamte voor alle acteurs bij deze draak van een "film" ...