In 3 Tagen Bist Du Tot 2 (2008)

Alternatieve titel: Dead in 3 Days 2

Oostenrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Andreas Prochaska
met Michou Friesz, Helmuth Häusler en Andreas Kiendl

Het is inmiddels anderhalf jaar geleden dat drie van Nina's beste vrienden zijn afgeslacht. Ze is verhuisd naar Wenen, maar kan nog steeds de gruwelijke beelden niet uit haar hoofd krijgen. Nina krijgt een verwarrend telefoontje van Mona, een vriendin, maar ze denkt dat ze weer in een droom zit. Ze probeert opnieuw contact te zoeken met Mona, maar dan blijkt dat Mona verdwenen is, net als haar telefoonnummer; deze blijkt niet meer te bestaan. Ook het benzinestation van Mona's vader is op mysterieuze wijze gesloten. De enige aanwijzing die Nina heeft leidt naar Tirol, de geboorteplaats van Mona.

avatar van jeroentjuhhhhh
Een oostenrijkse horror ? Dat maakt mij wel benieuwd

avatar van Spartaan1986
Deel 1 is volgens mij nog niet eens officieel uit

avatar van brucecampbell
De eerste was al niet te origineel, dus ik vrees een beetje voor deel 2, maar ik zal hem zeker zien.

avatar van mcdaktari
Een oosterijkse horror en nog geen slechte ook. ik vindt dat de spanning goed opgebouwd is. ik had dit echt niet verwacht.
Er worden veel slechtere horror films gemaakt.

avatar van Killerkip
Lekker horror filmpje, niks mis mee

Zeker een goede film. Echt de moeite waard. Een aantal mooie schrikmomenten.

avatar van RickZ
Deel 1 heb ik niet gezien (maar dat hoeft ook niet meer) en daardoor is het begin wat lastig te volgen. Maar er gebeurt zo weinig in deze film, en het geheel is behoorlijk oppervlakkig zonder spanning, dat je deel 1 niet eens meer wil kijken.

Er is slechts 1 gore scene in deze film, verder is het allemaal een beetje rennen en 'eng' doen terwijl er niets aan de hand is.

avatar van MatthijsG.
RickZ schreef:

Mee eens; film is inderdaad niet echt spannend en ook het verhaal is niet erg hoogstaand...

avatar van Lui
Lui (crew)
Net als deel vond ik ook deze erg vermakelijk, de spanning is inderdaad soms erg ver te zoeken, maar de heerlijke scenes die erin zitten en de mooie locatie maken dat weer goed.

avatar van 606
Zeer aardige film vooral mist het beetje verhaal en spanning.
Acteren was wel goed

3 sterren

avatar van djeebee
top !

zelden spannend en totaal niet boeiend.

avatar van akira124
Niet spannend, redelijk acteerwerk en rommelig. 2**

avatar van Spartaan1986
Matig vervolg die en heel rommelig is en eigenlijk nergens spannend wordt. De climax maakt dan het 1 en ander goed maar over het algemeen is dit deel totaal overbodig en heeft het niks meer met de titel te maken.

avatar van qwatje
We hebben ons uitstekend vermnaakt, soms spannend, soms shocking, en soms voorspelbaar.
Toch had ie wel iets van sfeer waardoor hij toch net boven de middelmaat uitkomt. 3,5*

avatar van Noodless
Ik weet nu niet echt of ik iets gemist heb doordat ik zijn voorganger niet heb gezien, maar qua verhaal en intro kon je toch gemakkelijk mee om deze film te bekijken.
Wat sfeer betreft, zit het vaak wel goed bij dit werkje uit Oostenrijk. De spanning mis ik wel een beetje, maar anderzijds waren er toch voldoende scènes aanwezig die een bepaalde spanning willen creëren. Misschien allemaal wat te voorspelbaar.
De hoofdactrice speelde haar rol geloofwaardig en ook de rest van de cast deed het vrij aardig.
Zeker niet verveeld bij deze film, die in mijn ogen meer een thriller is. 6,5/10