In 3 Tagen Bist Du Tot (2006)

Alternatieve titel: Dead in Three Days

Oostenrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Andreas Prochaska
met Karl Fischer, Michou Friesz en Ines Honsel

Als Nina en haar vrienden een sms krijgen met de boodschap over "drie dagen ben je dood" denken ze met een flauwe grap van doen te hebben. Als even later de vriend van Nina vermist wordt beginnen ze zich pas echt zorgen te maken. De paniek slaat toe als de vriend wordt gevonden in een meer met een blok beton aan zijn voeten...

avatar van ralfsjam
een doorsnee horror filmpje die niet echt kon boeien. veel dingen zag je van verre aankomen. paar slachtmomenten waren wel redelijk, maar het was toch weer een stel jongeren die 1 voor 1 "tot" gaan. en daar zijn er al zo veel van! had op meer gehoopt, maar helaas. het is een film in de lijn van slachtnacht en die andere niet al te beste NL-horror die er toen ook was. maar dan in het duits.
een 2

avatar van brucecampbell
Hier ben ik best wel benieuwd naar.

avatar van brucecampbell
Oostenrijkse variant op Amerikaanse slashers zoals I Know What You Did Last Summer ed. Degelijk vermaak, maar totaal niets nieuws onder de zon.

Tjurk
Wat een domme kufilm zeg! bah.
ik had hem veel beter verwacht.. de voorkant ziet er mooi uit, het is horror EN thriller.. en dan toch een baggerfilm. De regie kan niet bedenken, de acteurs kunnen niet acteren, en cameramannen kunnen niet filmen! DOMME FILM DOMME FILM.

Een echte sheisse film.

avatar van gurktjurk
ik ben het hier dus heel erg mee eens!
er is helemaal niets zelf verzonnen in deze film.
alles is gekopied, uit andere slechte horror.
ik ben niet 1 keer geschrokken..

Tjurk
1.57 als gemiddelde.

avatar van Lui
Lui (crew)
Heerlijke film om naar te kijken, alleen jammer dat de fim zo onorigineel is in zijn soort. Ik hoop dat deze film snel een Nederlandse release krijgt! Voor de liefhebbers is er inmiddels een tweede deel!

avatar van SSeagal
Plotomschrijving klopt voor geen meter overigens Heb geen sms gezien, verhaal loopt heel anders....

avatar van Lui
Lui (crew)
Die sms zit er wel degelijk in!

avatar van SSeagal
Lui schreef:
Die sms zit er wel degelijk in!

Ja sorry mijn fout, het rare is, had deel 2 gepindakaasd ipv deel 1. Het gekke is dus dat bij het begin de titel : 'in 3 tagen bist du tot" te zien en niet met een 2 erachter, vet vaag, stiekem was het deel 2.

avatar van JoeCabot
Oostenrijkers kunnen het blijkbaar ook...

Echt moeilijk is het dan ook niet, zo'n slasherfilm maken. Ik som de ingrediënten nog eens op voor degenen die niet zo vertrouwd zijn met het genre: domme tieners, nog dommere politieagenten en een killer die het vertikt om ook maar een halve km/u sneller te gaan als z'n slachtoffer ontsnapt. Die snoodaard snapt blijkbaar ook dat zo'n mallotig breezerkutje er nooit in zal slagen weg te rennen.

Zo, de vaste elementen zijn dus aanwezig. Best jammer dat daar zo weinig toegevoegd wordt.

Erg onorigineel dus, maar dat mag de pret niet bederven. Als je zin hebt in wat hersenloos vermaak kan je met dit soort slashers nooit fout gaan.

Op visueel vlak moet deze film niet onderdoen voor z'n Amerikaanse tegenhangers. Lekker duister sfeertje, met af en toe een mooi natuurplaatje. Zo hebben liefhebbers van het Oostenrijkse berglandschap ook een reden om te kijken.

avatar van Spartaan1986
Kan makkelijk mee met de Amerikaanse horrorfilms van de laatste tijd, de ontzettend lage score op moviemeter vind ik dus wel een beetje vreemd. Het is allemaal niet opzienbarend of erg verrassend maar het kijkt lekker weg en verveeld niet.

avatar van perceived
Duf.

Ondergemiddelde slasher die nergens spannend of vermakelijk weet te worden. Zeer voorspelbaar en clichématig. 4.5/10*

avatar van Richard_Voorhees
Ik vond hem, ondanks de voorspelbaarheid van het verhaal, toch wel vermakelijk. Hij kijkt gewoon erg lekker weg.
Vanavond maar eens deel 2 bekijken.

avatar van Keane1983
Een vrij standaard horror/ thriller die op geen enkel vlak ergens weet uit te blinken.
Allemaal erg voorspelbaar en de vaak aanwezige soundtrack wees erop dat er tijd opgevuld moest worden (overigens wel een leuke soundtrack).
Acteerwerk is ondermaats en soms erg slecht te noemen.
Er zitten een paar aardige kills in, maar dat in mijn ogen de film niet redden.
Camerawerk is prima en de setting (leuke Duitse huisjes en bergen) waren een aardige toevoeging.
Van mij een 2,5*

avatar van Friday the 13 th
Zeer moeilijk te vinden slasher, zeker als je met ondertiteling zoekt. Heb hem voor een zeer dure prijs om Amazon besteld. Verhaal is op zich goed gevonden, maar ik vond dat er meer mee gedaan kon worden, vb. meer creepy sms'en.

De sfeer is erg grauw in de film en de muziek erg somber. Dat wekt meestal de juiste sfeer op, maar geeft ook soms de film een erg traag ritme. Sommige kills zijn wel goed uitgevoerd, de meeste staan in connectie met het element water - wat bij de ontmaskering van de moordenaar wel duidelijk wordt waarom.

De onthulling zelf en het eindgevecht kon misschien ook wat spannender.

Ik had hier toch iets meer van verwacht, maar al bij al wel een degelijke film. Ik wil wel deel 2 zien, maar vrees dat deze nog moeilijker te vinden is.