ad

Met onder meer: Sarah Hyland, Hayley Kiyoko en Ryan Hansen

Releasedatum: 26 augustus 2016

• Netflix Bekijk via Netflix

Over XOXO

"Eat. Sleep. Rave. Repeat."

XOXO is een ensemblefilm over een groep twintigers die op het grootste dancefestival in Amerika, XOXO, een fantastisch avontuur beleven. De film volgt de levens van zes mensen die elkaar leren kennen tijdens een waanzinnige nacht vol dromen en hopeloze romantiek. Het draait allemaal om een jonge dj, Ethan, die op het nippertje wordt uitgenodigd om ook op te treden, nadat zijn mixen een paar dagen voor het festival viraal gingen. Dit is zijn grote kans... als hij er tenminste heelhuids kan geraken.

image

Social Media

Vanaf 26 augustus te zien op Netflix.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

avatar van wvernooij

wvernooij

topfilm!

avatar van IH88

IH88

XOXO

Ik wilde de film bijna afzetten na een slecht, rommelig en totaal niet interessant begin. Gelukkig wordt het als het festival begint beter. We volgen een aantal personages die naar een festival gaan en allemaal zo hun eigen problemen hebben. Jammer genoeg is geen enkel personage goed uitgewerkt en zijn eigenlijk alle acteurs saai.

Gelukkig wordt het als het festival begint beter en wordt de film zelfs een beetje genietbaar. Ik moet regisseur Louie ook de complimenten geven voor het opvallende kleurengebruik en sommige echt mooie scènes. Vooral Sarah Hyland mag de gekste outfits dragen met daarbovenop fluorescerende lippenstift. Echt leuk gedaan. En de muziek werkt aanstekelijk en geeft het laatste gedeelte wel een lekkere vibe. XOXO is zeker geen hoogvlieger maar na een taai begin heb ik me best vermaakt.

avatar van schumacher

schumacher

Niet goed, niet slecht, speciaal filmpje.

avatar van blurp194

blurp194

Pfffffff.

Op m'n werk wordt Netflix nogal gehypet. Helemaal de toekomst, zoals zij hun ding doen - waarmee dan vooral de IT bedoeld wordt geloof ik. Ben ik al niet heel erg van onder de indruk, maar als je dan dit wangedrocht te zien krijgt - 'the future's so bright I gotta wear shades', is het citaat wat me te binnen schiet. Hoe ontoepasselijk ook.

Maar wat een verschrikkelijk slechte film is dit. Lelijke cinematografie - als het dat woord al dragen mag. Lelijk, lelijk, lelijk - en ook nog afgeraffeld door een stel prutsers die nog nooit iets van kleur gehoord hebben, waar color grading kennelijk echt een volkomen onbekend concept voor is. Amateurs van de ergste soort - die zonder zelfkritiek. En als dat al het ergste was, er is kennelijk ook niemand die iets met een scenario heeft in dienst, want dan zou dit schoolvoorbeeld van opgestapelde cliches toch nooit de eindstreep gehaald hebben. En ik ga het helemaal niet meer hebben over acteren of dat soort hogere kunsten.

Maar waar ik dan echt wel stuk op ga is de verkapte American Dream die er ook nog eens in zit. Lap je geld aan Netflix, laat je volblazen met dit soort prut, en draag bij aan de amerikaanse droom van de baas van die tent - dat is de samenvatting die er in mijn hoofd achterblijft. Neem mijn raad aan - kijk liever naar de reklames, daar steek je al gauw meer van op. En als je echt iets moois wil, doe dan de aquarium-dvd.

Onderhond

EDM.

Een film die ik enerzijds wel apprecieer, maar anderzijds ook weer niet. XOXO is in ieder geval een teken dat de hegemonie van de rockjeugd-in-film eindelijk doorbroken wordt. Populaire dance is ondertussen 25 jaar oud maar het blijft één of ander raar taboe in films. Zéker in een coming of age gebeuren als dit. Dat moet steevast met rockbandjes enzo gepaard gaan. Dus in dat opzicht erg fijn om te zien dat iets als dit mogelijk is, zelfs al is het waarschijnlijk nog steeds te vroeg voor de filmdinos.

Anderzijds plaatst dat deze film zo'n beetje in de This Is Spinal Tap fase van de overgang. Maw, de hele EDM scene wordt hier allerminst serieus neergezet. Beetje pillen slikken, carnavalkleedjes aan en veel wilde jeugd, met het grootse dance festival als centrale punt. 't Is jammer dat het allemaal zo cliché, ongenuanceerd en clownesque wordt neergezet. Zo'n film waar de uitwassen van een scene als normaal neergezet wordt. Maar ach, binnen 25 jaar zijn we daar ook wel weer van verlost.

Het begin is daarom redelijk vervelend, het einde is vooral een plotje dat afgeraffeld moet worden. Doelen worden bereikt en mensen ontmoeten elkaar eindelijk. Het script is dan waarschijnlijk ook op een halve dagje in elkaar geduwd. Ergste is nog wel de idiote "bad guy", iets wat een film als dit al helemaal niet nodig heeft.

Visueel ziet het er wel fijn uit. Wie rave zegt, zegt fluo uiteraard, maar ook het camerawerk en de editing ogen best fris en fruitig. De muziek is een ander verhaal. 't Is echt wel de meest goedkope en commerciële dance die voor deze film uitgekozen is, met lullige melodietjes, zeikerige vocals en teruggeschroefde bassen. De montage van de muziek is ook veel te braaf, iets wat ik niet echt begrijp want deze film lijkt me toch vooral gericht op een jonger publiek, die zouden toch wel iets realistischere dance moeten aankunnen?

Maar 't is een begin. En voor de liefhebber zit er zelfs nog een bijna-kopie in van de toiletscene in Trainspotting. Aan dat niveau raakt deze film jammer genoeg niet, maar 't is goed om zien dat Hollywood eindelijk een klein beetje wakker lijkt te schieten. Babysteps ...

avatar van n00r

n00r

Echt niet slecht maar ook echt niet goed. Ik hou niet van muziek films maar wel van festivals! Sommige stukjes waren heel saai en kon niet echt drama terug vinden in de film.

avatar van danuz

danuz

Visueel inderdaad vrij aardig, Louie doet z'n best om een dynamisch geheel te maken. Helaas is het EDM wereldje enorm vervelend (neergezet). Een clowensque groep neo-hippie douches, niet normaal. Daarom alleen al is de film niet echt serieus te nemen. Een script van likmevestje ook, maar de doelgroep zal daar wel niet om malen. Zit ergens een best hippe film in, maar dan moet je wel heel veel dingen voor lief nemen..

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Een totaal andere film dan ik had verwacht en daarom toch een leuke verrassing: ik verwachtte een simpel jongen-ontmoet-meisje-op festival verhaal, en dat dan bleek dat dit een mozaiek-achtige komedie was beviel me toch erg.

Ik heb geen kennis van EDM, ga ook nooit naar dat soort festivals, dus ik heb gewoon lekker zitten genieten van de mooie kleuren en de fijne jonge cast. Niet allemaal even boeiend, maar op z'n minst een aangenaam anderhalf uurtje. Geen hoogvlieger, maar zeker de moeite waard.