Friday Foster (1975)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Arthur Marks
met Pam Grier, Yaphet Kotto en Godfrey Cambridge

Friday Foster is een jonge, mooie journalist/fotograaf. Op een dag ondekt zij dat een groep blanke misdadigers plannen hebben om zwarte politici te vermoorden.

wel ok, minder cool als coffy en foxy

avatar van stephan73
Pam Grier is prachtig en de seventies sfeer aanstekelijk. Jammer genoeg is de actie niet helemaal geslaagd, anders had ik Friday Foster een overtuigender cijfer kunnen geven.
Het blaxploitation genre liep in 1975 al tegen het einde, maar het was heerlijk om enkele bekende gezichten te zien. Naast Yaphet Kotto, waren ook Scatman Crothers, Eartha Kitt en Ted "Love Boat" Lange te zien.

Erg fijn, maar had toch net iets beter kunnen zijn!

avatar van movie acteurs
Cool filmpje weer. Geweldig ook nu weer een ander verhaal.

Best geinig filmpje weer uit de Blaxploitation films. Leuk om Catwoman Kitt, en andere cast te zien. Degelijke film alleen iets minder dan Coffy en Foxy Brown met Grier. De tekst op de poster spreekt ook gelijk aan. Wham! Bam! Here comes Pam!

Niet meer als een redelijke jaren 70 blaxploitation actie film welke vergelijkbaar is met films als "Foxy Brown (1974)" en "Coffy (1973)". Die films zijn wel beter en vooral ook sensueler.

Het verhaal van deze film zit aardig in elkaar en hetzelfde geldt voor de uitvoering (misschien wel iets te langdradig en soms ook wat saai) inclusief de soulmuziek. Hier en daar is de actie lekker grof zoals de scene met de telefooncel. Geweldig hoe de man in de telefooncel verpletterd werd door de achteruit rijdende truck Ook de cast doet het aardig en dan vooral natuurlijk schoonheid Pam Grier. Gelukkig laat ze ook in deze film wederom haar twee fraaie wapens zien (o.a. douche, bad en bed-scene). Deze film zenden ze overigens uit op MGM en daar heb ik hem dus ook op gezien.

P.S. het was ook wel geinig dat Carl Weathers ook een rolletje had in deze film. Hij werd dit keer niet in elkaar geslagen door Sylvester Stallone maar door Yaphet Kotto

Los en vlot avonturenfilmpje zonder pretentie.

avatar van jeroentjuhhhhh
Doorsnee misdaadfilmpje die dankzij de aanwezigheid van Pam Grier en de über funky soundtrack toch goede punten scoort. De 88-Films blu-ray is weinig bijzonders; prima transfer maar er zijn verder geen extra's.