The Scarlet Hour (1956)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Michael Curtiz
met Carol Ohmart, Tom Tryon en Jody Lawrance

De onweerstaanbare maar berekende Pauline 'Paulie' Nevins weet dat E.V. 'Marsh' Marshall hopeloos verliefd op haar is. Paulie maakt hiervan misbruik door Marsh deel te laten nemen aan een juwelenroof. Maar wanneer bij deze overval iemand wordt gedood, is Marsh erg ontgoocheld en verward vanwege zijn gevoelens voor Paulie. Kathy Stevens, die verliefd is op Marsh, zou hem kunnen helpen.

avatar van Dogie_Hogan
* Achtergrondinfo: .pdf.

Michael Curtiz ("Casablanca" !) waagde het de twee hoofdrollen toe te kennen aan twee acteurs met de melding "and introducing" in de cast.
Hoefde het zich niet te beklagen : Carol Ohmart is een goede "femme fatale" en ook Tom Tryon zit goed in zijn rol van hopeloos verliefd en tot veel bereid om zijn liefde beantwoord te zien.
De sterkte van deze film zit echter in het zeer behoorlijk script, met enkele verrassingen in de plot.
Een gevarieerd intrige dus, met voldoende spanning en waarbij romantiek niet onbelangrijk is en, voor wie houdt van evergreens en crooners, krijgt een tussendoortje met Nat "King" Cole die lekker "Never let me go" kweelt.