Counterstrike (2003)

Alternatieve titel: Attack on the Queen

Actie

geregisseerd door Jerry London
met Rob Estes, Joe Lando en Rachel Blakely

Een groep georganiseerde en getrainde terroristen, aangevoerd door de aantrekkelijke Britanny, nemen ten tijde van een debat tussen de wereldleiders van de VS en China beslag op de Queen Elizabeth 2. Het cruiseschip, waar toevallig de wereldleiders zich bevinden, wordt binnen de kortste tijd omgebouwd tot een nucleare tijdbom.

Lachwekkende acteerprestaties, niet zo'n beste montage, slechte opbouw van de spanning...
Ik geef 'm toch nog 1.5*

djelle
Dit is weer zo'n typisch low-budget wannabee-product. Vol clichés, slechte montage, niks originaliteit, nauwelijks actie enz... Het was zelfs alsof ik naar een lange aflevering van 1 of ander goedkoop tv-actiereeksje zat te kijken. Vooral de vreselijke fade-in fade-out techniek, de minimum service aan actie, het prutverhaaltje en de luizige effecten gaven me dat gevoel. Wat een tijdverspilling. 1*

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ik ben zojuist getuige geweest van een heus record, want ik heb zonet in totaal zo'n 731 cliche's in één film weten te tellen.En het feit dat ik tijdens het kijken van deze film alleen maar doodleuk bezig ben geweest met clicheetjes tellen zegt ook al genoeg over het plot, want dat was uiterst saai en voorspelbaar.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over het zeer matige acteerwerk, de waardeloze dialogen en ontzettend oninteressante en eendimensionale personages. Voor een paar hele kleine amusante momenten kunnen er toch nog nét anderhalve ster vanaf, maar een aanrader is dit zeer voorspelbare prul absoluut niet.

1,5 sterren.

Sterker nog; ik ben nu al helemaal vergeten waar ie over ging.

jezus , deze film is het nog niet waard om op te stemmen.

avatar van AmazingPP
Wat een barslechte film is dit!! Gemaakt zonder enige pretentie en dat straalt de film dan ook van A tot Z uit. Vreselijk acterende acteurs, die het woord over-acting weer eens een nieuwe betekenis geven, bijna Uber-over-acting. Bah, zelfs voor een B-film. 0,5 *

avatar van pink_roosje
Leuke b film om een middagje te kijken. niet te vaak 3*

Reticulated
Wat een slecht geacteerde film was dit, hoe kunnen ze dit soort films nog maken..

avatar van Kr!kke
b-film, maar kheb me tog niet verveeld ofzo...

avatar van rokkenjager
Na het zien van deze film kan je 'u' zeggen tegen Uwe Boll!

avatar van rokkenjager
Aanwezig!

Dit mag dan wel een B-film zijn, ik vond hem best wel goed.
Goed scenario, dat ook goed is uitgewerkt, met soms wel mooie beelden, zoals de onderwaterbeelden van de duikboten.
Prima film, niet te veel nadenken en genieten van de actie, en van de mooie Rachel Blakely...

avatar van aburex
Vond hem voor een B-film en een TV-film nog niet zo slecht. Mensen die deze film maar 1 ster of minder geven, hebben geen zin voor humor, want het wordt niet zo nauw genomen met de realiteit. Kijken en je mond houden over clichés en dergelijke.

Dick2008
Ik krijg via ruil allerlei films in bezit die ik niet zo snel zou kopen, maar moet zeggen deze film is me best bevallen. Een milde fictieve actiefilm. Best grappig met een vrouwelijke president en de goede relatie met China. De relatie tussen beide broers is eveneens grappig. Ik ben geen liefhebber van die harde actiefilms dus dan kijkt zo'n film als deze lekker weg. Het gaat wel allemaal erg gemakkelijk, het acteerwerk is niet van iedereen even goed en film voelde ook aan of ik naar een film uit de jaren '80/'90 zat te kijken. Maar ik heb er bij vermaakt en er zitten leuke momenten in. 3.0.

avatar van misterdhdh
zeer matige film, maar had hem nog slechter voorgesteld. deze film leek 40 jaar geleden gemaakt, maar zie nu dat hij maar uit 2003 is. verhaal is matig en een beetje onrealistisch. paar foutjes, niemand kon mij echt overtuigen van zijn acteertalent. leek me een leuke film te worden, maar viel tegen.

toch 2.5/5