ad

Romantiek / Fantasy | 84 minuten

Genre: Romantiek / Fantasy

Geregisseerd door: Frank Lloyd

Met onder meer: Leslie Howard, Heather Angel en Valerie Taylor

IMDb beoordeling: 6,5 (763)

Over Berkeley Square

De Amerikaan Peter Standish is een jonge geleerde, die geobsedeerd is door het verleden, vooral de 18de eeuw. Hij ontdekt een manier om zichzelf naar die 18de eeuw te transporteren. Eenmaal daar ontmoet hij in Londen de mooie en jonge Helen Pettigrew en hij wordt verliefd op haar. Helen's familieleden zien Peter als een buitenstaander vanwege zijn gedrag en taalgebruik. De 18de eeuw valt Peter tegen en hij verlaat Helen om terug te keren naar het heden. In dit heden stelt Peter vast, dat Helen op jonge leeftijd is overleden, wat grote gevolgen voor zijn toekomst zal hebben.

image

Major Clinton

Marjorie Frant

American Ambassador

Mac Hammer Fan

Kreeg een Oscar Nominatie. Alleszins een plot dat mij boeit. Zou die ergens op DVD te krijgen zijn, Dogie_Hogan? Ik heb eens gecheckt bij Amazon maar het is daar niets.

avatar van Dogie_Hogan

Dogie_Hogan

Mac Hammer Fan schreef:

Er is wel een remake van deze film uit 1951 met Tyrone Power: I'll Never Forget You.

De laatste is wel op DVD uit; o.a. deze.

Dogie_Hogan schreef:

De laatste is wel op DVD uit; o.a. deze.

Wow. Nog beter. Van Roy Ward Baker

Nog eentje bij voor mijn verzameling.

het zal deze zijn:

Thanks Dogie_Hogan!

PS: Ik zie dat sommige films uit die box set niet op de site staan. Ik zal deze eerstdaags toevoegen.

avatar van Dogie_Hogan

Dogie_Hogan

Mac Hammer Fan schreef:

Klopt, met 2 uit die boxset was ik al bezig geweest: GIRL DORMITORY (1936) en SECOND HONEYMOON (1937) wachten op approval.

Tyrone Power is erg populair in de Angelsaksische landen; voor de prijs van die boxset zou ik ook ff checken bij DVDPacific (€ 25,95), kan daar goedkoper zijn en geen inklaring!

Mac Hammer Fan

Helaas te laat gezien - ik had ze zondagavond nog klaargemaakt, en ik heb het vandaag moeten vaststellen. Twee dubbele toevoegingen verwijderd.

Wat inklaring betreft, jij hebt geluk dat je in Nederland woont. In België zou deze box ruw geschat 35 EUR kosten want er is 10 EUR inklaring plus 21% BTW en 3,5% invoerrechten en natuurlijk minimum twee maanden wachttijd. Met dank aan onze vriendelijke douane!

Ik heb hem dus bij Axelmusic besteld....