Renegades (1946)

1 stem

Western / Drama

geregisseerd door George Sherman
met Evelyn Keyes, Willard Parker en Larry Parks

Hannah, de roodharige dochter van de vooraanstaande en welvarende verzekeringsman Nathan Brockway uit Prairie Dog City, zou gaan trouwen met de arts Sam Martin. Hannah heeft echter Ben, de jongste zoon van outlaw-aanvoerder Kirk Dembrow, ontmoet en wordt verliefd op hem. Ben, die niet hetzelfde leven als zijn vader en zijn twee broers Frank en Cash wil leiden, neemt een andere achternaam aan en trouwt met Hannah. De achterdochtige bewoners van Prairie Dog komen achter de ware identiteit van Ben en beschuldigen hem van een moord, die hij niet heeft begaan. Ben's familie bevrijdt hem en de gedesillusioneerde Ben wordt ook een outlaw. Dan blijkt Hannah zwanger en zij zoekt steun bij Sam, die haar mee terugneemt naar Prairie Dog, waar zij bevalt. Wanneer Ben de baby ontvoert, lijkt een confrontatie tussen Sam en Ben onvermijdelijk.

avatar van Brix
Zoals ook die hierboven zijn alle posters voor "Renegades" misleidend.
Evelyn Keyes speelt geen "Pistol Packin' babe".

Er is van alles gaande in het verhaal, maar er ligt een wat soapy laagje over het geheel dat het voor mij minder verteerbaar maakt.
Parker is een acteur met charisma, en Keyes een leuke verschijning met haar vuurrode haardos.
De sterkste rol speelt toch Edgar Buchanan; in zijn bekende stijl.

e.e.a. Ziet er in Technicolor wel fraai uit.

De Duitse DVD release (2019) is van goede beeld- en geluidskwaliteit.