Potatishandlaren (1996)

1 stem

Zweden

geregisseerd door Lars Molin
met Rolf Lassgård, Ingvar Hirdwall en Eva Gröndahl

Boer en weduwenaar Johansson maakt zich zorgen dat zijn dochter geen man zal vinden om mee te trouwen. Het probleem is ook dat ze niet zo aantrekkelijk is. Op een dag komt er een auto aanrijden op het erf. Het is de aardappelhandelaar Sture, en Johansson doet alles om te voorkomen dat hij het huis weer verlaat.

FisherKing
Dit is weer zo'n mooi zweeds meesterwerkje met een fantastische Rolf Lassgård!

Achtenveertig minuten. Gemaakt voor tv neem ik aan ? En hoe zit het met de ondertitels voor wie het zweeds een beetje boven de pet gaat ?

FisherKing
Hij is inderdaad voor de TV gemaakt. Hopenlijk koopt een of andere omroep (VPRO) deze films eens op om uit te zenden bv een seizoen lang Zweedse TV-Films ! Dat wordt dan pas genieten