No Code of Conduct (1998)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Bret Michaels
met Charlie Sheen, Martin Sheen en Mark Dacascos

Jacob Peterson en zijn partner Paul DeLucca ontdekken bij toeval een geweldig heroïne transport vanuit Mexico, met een waarde van meer dan 50 miljoen en bestemd voor de lokale autoriteiten. Wat Jacob en Paul niet weten is dat inspecteur Bill Peterson, de vader van Jacob samen met John Bagwell, een speciale agent van de Narcotica Brigade, bezig zijn met een geheim onderzoek.

avatar van sn@ke
Soms een pijnlijk clichématige actiefilm met een flutverhaaltje. Martin en Charlie Sheen , vader en zoon , spelen hier in mee. Charlie Sheen was veel betrokken bij de prodcutie en het maken van de film. Erg raar dat beiden voor deze film hebben gekozen. No code of conduct is namelijk niet erg veel waard. Het wordt dan ook in deze film duidelijk dat beiden , ondanks hun status , niet echt goede acteurs zijn. Charlie Sheen heeft misschien maar 5 expressieve uidrukkingen te bieden. Dat terzijde , no code of conduct geeft nergens blijk van ook maar enig grijntje originaliteit. Het is allemaal zo afgezaagd dat men dit als B-film zou kunnen gaan bestempelen. De schare hoeveelheid actiescenes maken dan toch nog wat goed zodat de film nog juist niet over die grens gaat. Als je dit allemaal wat wegdenkt , kan je wel wat genieten van deze 90-min durende prent. Ondanks de voorspelbaarheid is de film zonder veel moeite af te kijken ,wat bij andere films soms moeilijker is , vandaar :

5/10

djelle
Hopeloze formulefilm met flauwe humor, knullige dialogen en een hele stapel saaie scenes. De hoofdfiguren noch het verhaal spreken echt aan en zelfs de actie is te schaars en te zoutloos om ietwat vermakelijk te zijn. Vader en zoon Sheen bewijzen inderdaad hun non-talent in deze merkwaardige keuze van beide elite-acteurs. 1*

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van trebremmit
Nooit geweten dat Bret Michaels van Poison ook films heeft gemaakt, hij maakte meteen de score ook maar. Aardig lauwe en matige actiefilm verder, ondanks vader en zoon Sheen die ik wel goede acteurs vind, vooral Martin dan.

avatar van Gang_Star
Een actiefilm met vader en zoon Sheen en een helaas vrij kleine rol van Mark Dacascos, waarvan ik het jammer vind dat hij niet zijn martial arts skills kon gebruiken. Het verhaal is cliché en het is dan ook een actiefilm die vooral veel standaardwerk bevat. De actiescènes zijn voornamelijk veel van hetzelfde, vuurgevechten, en het is dus ook jammer dat er weinig afwisseling was. Toch weet de film het allemaal met een redelijke snelheid af te werken, maar weet nergens boven gemiddeld te worden, waardoor No Code of Conduct een gemiddelde standaard actiefilm in het genre is.