Shadow Conspiracy (1997)

Actie / Thriller

geregisseerd door George P. Cosmatos
met Charlie Sheen, Donald Sutherland en Linda Hamilton

Bobby Bishop (Sheen) is een zeer gewaardeerd adviseur in Washington, en hij begint zijn dag dan ook met een gesprek met de president, die hij met raad bijstaat. Slechts een paar uur later verandert dit leven als een huurmoordenaar het ogenschijnlijk op hem gemunt heeft. De enige die hij nog kan vertrouwen is zijn vriendin Amanda Givens (Hamilton) die hem helpt in zijn vlucht en poging uit te vinden wat er aan de hand is.

Het is dat ik een zwak heb voor Donald Sutherland, want voor de verder matige film zou ik persoonlijk geen 2,5* overhebben.

FisherKing
Het is inderdaad de cast die de film voor mij boven een onvoldoende trekken. Linda Hamilton en Donald Sutherland.

Vond het nogal ongeloofwaardig overkomen. En wie uiteindelijk de slechterik was, zag je al van kilometers ver aankomen.

avatar van Phoenix
Jammer dat Sutherland altijd meteen overkomt als een verrader, haalt de angel uit de film. Toch onderhoudend genoeg voor 3.

avatar van Quentin
Zwakke film, Sutherland is goed, Regie is aardig, Sheen viel ook wel mee, Hamilton is godsgruwelijk lelijk en het plot is een grote rotzooi cliché's vol met gaten. 2 *

Quentin schreef:

Hamilton is godsgruwelijk lelijk
Kom nou.

avatar van Quentin
Nee echt, wat een lelijke vrouw is dat, in Terminator is ze wel goed als harde "man-vrouw", maar ze is zo mannelijk, oncharmant en lelijk dat ze bij mij echt niet de door kan als een sexy verleidelijke journaliste.

Film veel wel mee vond ik.Het engiste spijtige vind ik aan dit soort films dat 1 of 2 personen alles reden en nog te slim af zijn en ze toch nog alles kunnen verkomen.Het is altijd happy end.Ik zie dit soort films wel graag maar je weet toch dat er dan uiteindelijk geen hoge piet word vermoord.Voor de rest vind ik wel goed acteer werk van de drie hoofdpersonages.
toch nog goed voor 3 sterren

avatar van otherfool
Misbaksel waarin de scene met de helicoptertjes de geschiedenis ingaat als 1 van de sufste scenes aller tijden. Wat doet de A-cast in hemelsnaam in deze C-film?

0,5*.

schandalig slechte film

Waarom dan als ik vragen mag? Vond dat het goed in elkaar zat nog het verhaal? of ben je niet voor dit genre?

avatar van metaledje
valt reuze mee hoor, ik heb een zwak voor charlie sheen, vind het een grappige gozer behalve in deze film dan, iets te serieus, maar hij acteert goed, zijn kop alleen al ja ok het is niet echt spannend en spectaculair kwa dingen die er in gebeuren, maar hij is ook niet zo bagger slecht om maar meteen een 0.5 of een 1 te gaan geven, vooral als je toch kijkt naar de cast en hoe ze het doen, die huurmoordenaar met zijn ijzige blik is het ook waard om hogere score te geven, voor 1 keer kijken een 2,5*

avatar van Mischa
haha, volgens mij heb ik deze film gezien, maar herinner me er wer-ke-lijk geen moer van. Maar dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben

veron35
Gewoon een gemiddelde actie thriller. Leuk voor tussendoor. Zoals zovaak 1 goede acteur en 2 middelmatige acteurs.

veron35
otherfool schreef:
Wat doet de A-cast in hemelsnaam in deze C-film?

Geld verdienen.

avatar van Mescaline
Leuk filmpje!
Simpel maar vermakelijk verhaal met goede acteurs..
Charlie Sheen en the hitman(weet zijn naam niet) waren toch wel de 2 personages die deze film wat omhoog weten te halen.
Het verhaal is natuurlijk verre van orgineel.. maar wel erg leuk uitgevoerd en zelfs de spanning ontbreekt hier niet aan..
Snapbest dat somige mensen zo iets hebben van.. zulke films zie ik al veels te vaak.. ok geef ikze geen ongelijk in.. maar om dezefilm onderde 2 sterren te geven vind ik niet echt realistisch..
3,5 sterren voor een zeer vermakelijke film.. die geen moment saai wordt.

avatar van aburex
Ik hou wel van dit soort filmen alhoewel het plot van mijlen ver te raden is. Goed voor een avondje vertier.

speranza
Het goede acteerwerk van Donald Sutherland tilt deze film naar een voldoende.

avatar van matthijs_013
Volledig eens met Mescaline. Geen diepgang, maar wel entertainment. Charlie Sheen is ook een acteur die ik graag zie. Naderhand is het verhaal wel voorspelbaar, maar ik was tijdens het kijken niet zo bezig met het 'ontrafelen' ervan.

Erg matig allemaal.
Donald Sutherland speelt wel aardig, de rest van de cast is erg middelmatig, net als de hele film eigenlijk.

avatar van 606
Snap het niet, waarom heeft deze film toch z'n belachelijke lage stem !!
Dit is gewoon een hele fijne film met de nodige actie en verhaal is prima.
Acteurs zijn goed in hun rol.

3,5 ster

Prima actie-thriller, met een goede cast een een goed scenario.

Dit hebben we allemaal al eens eerder en beter gezien.

avatar van K. V.
Een nogal standaard film die niet slecht is, maar ook niet verrast (zeker niet omdat ze op de doos al vermelden wie hij niet kan vertrouwen).
De acteerprestaties zijn naar behoren. Charlie Sheen mocht voor deze film wel een goeie conditie hebben, want hij mocht toch in een heel aantal scènes van her naar der lopen.
De dvd beeld kwaliteit viel wel een beetje tegen, vooral in het begin.
Niks bijzonders, kortom eens goed om eens mee te pikken als er niks op tv is.

avatar van Muggsy
K. V. schreef:

De man draait dan ook op tijgerbloed, die sterft nooit. Vond het wel grappig en tegelijkertijd triest hoe Sutherland keer op keer naar Sheen's personage refereerde als 'the kid'. Nu zijn we 15 jaar later en Sutherland ziet er fitter uit dan Sheen.

Dick2008
Matige film, die weinig succesvol was. Charlie Sheen, alleen al kreeg 4 miljoen betaald, dus voor dat bedrag mag hij ook wel van hot naar her rennen. Ik vind hem in deze film best wel weer een grappige rol neerzetten, dus hierdoor was de film ook nog wel redelijk door te komen. Alleen de film staat bol van de een na de andere actie, actiefilm-liefhebbers zullen dus wel zeker aan hun trekken komen. Die scènes zijn nog wel vrij aardig gedaan, alleen wat is er verder .... 2.0.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Ik vind hem best goed. De film was een flinke flop, maar ach. Groots opgezet en gewichtig, zoals alleen Amerikanen dat lijken te kunnen maar het stelt eigenlijk weinig voor. En het is jammer dat de film van start gaat met een ingewikkeld doch eigenlijk simpel verhaal, die ook redelijk snel tot ontknoping komt.
Een politieke thriller gecombineerd met een actiefilm. En hierdoor oogt de film redelijk lang. Grappige ook goede rol van Charlie Sheen en Donald Sutherland heeft ook een goede rol. Verder ook nog een kleinere rol van Ben Gazarra . Wordt halverwege nog best spannend, met twee gestoorde killers, waarvan de ene wel een erge maniak is. Alleen de finale is ook wel tamelijk zwak. Maar dat is het nadeel als je weet hoe het afloopt.
Een aantal goede achtervolgingscènes en met die lift en metro zijn erg goed gedaan.
De eerste keer snapte ik er niet zoveel van maar met ondertitels is het goed te volgen. De dvd is redelijk matig door het smalle beeld. Maar ik heb me er wel mee vermaakt, ook al is het deels maar een matige film wat wel goed wordt gemaakt door de actie. 4.0

avatar van badfans69
Shadow Conspiracy - 1997 Movie Trailer