ad

Geregisseerd door: Rachael Moriarty en Peter Murphy

Met onder meer: Killian Scott, John Bradley en Peter O'Meara

Releasedatum: 11 maart 2016

Over Traders

"What side of the deal will you be on?"

Twee mensen halen hun bankrekening leeg en doen het geld in een groene sporttas. Samen reizen ze naar een afgelegen locatie, graven een graf en vechten tot de dood er op volgt. Hij die de 'trade' winnend afsluit, begraaft de verliezer en gaat naar huis met twee groene sporttassen. Vervolgens zoekt hij een volgende opponent en doet hetzelfde nogmaals en nogmaals. Hij herhaalt dit net zo lang tot hij rijk genoeg is of dood. Harry Fox is iemand die niets meer te verliezen heeft. Hij heeft zijn baan, zijn eigenwaarde en zijn beste vriend verloren. Hij heeft dringend geld nodig. Durft hij een gevecht op leven en dood aan?

imageimage

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Héhé, goed hoor!! Gaat ergens in de richting van 13 Tzameti en Shallow Grave. Een softie zet een spel op waarbij mensen in clandestiniteit tot de dood vechten voor geld. De film vindt een toon die ergens tussen een gitzwarte komedie een een bloederige thriller hangt. Bij enkele scènes klemde ik toch wel de tanden op elkaar. Acteerwerk ook wel bovengemiddeld. Grappige rol van John Bradley vooral, als de looser die het spel uitvindt maar zelf niet van het hout gesneden is om ook maar één duel te winnen. Echt geniaal is het script zeker niet en er kon meer uit gehaald worden, maar ik heb me geen minuut verveeld.