The Fifth Commandment (2008)

Alternatieve titel: The 5th Commandment

Actie / Misdaad

geregisseerd door Jesse V. Johnson
met Rick Yune, Keith David en Bokeem Woodbine

De kleine Chance Templeton overleeft als enige de slachting van zijn familie. Hij wordt door een man gered, die hem adopteert. In de loop der jaren groeit er een band tussen Chance en Miles, de zoon van zijn adoptievader. Als tiener worden de banden tussen hem en Miles abrupt afgebroken. Terwijl Chance een gevreesde huurmoordenaar wordt, heeft Miles een baan als bodyguard. Als ze elkaar weer ontmoeten in Bangkok, weten ze het verleden te begraven en vechten ze met z'n tweeën tegen het kwaad.

avatar van The_Game
Waarom lijkt de poster op The Transporter??

Omdat ze 'm zo -door de eventuele herkenning- beter denken te verkopen?

Raffael77
Acteer werk is matig maar toch wel aardig wat schietwerk en dat is mooi. Voor de rest is natuurlijk ramirez erugg lekker

avatar van mixmaster
doorsnee b niveau actie filmpje met een flinterdun verhaaltje.

leuk om een keer te zien , gewoon opzetten en kijken met een zak chips.

aardig wat actie maar acteer prestaties zijn niet best.

avatar van Issybizzy
Rare film dit, acteerwerk is ontzettend slecht. Met een paar aanpassingen zou de film een stuk beter geweest zijn. De film gaat ook veel te snel voor het verhaal zelf. Ook een bagger einde, vrouw schiet iemand neer zonder enige gevoel en dan ziet ze de vader dood gaan maar dan is het wel opeens heel erg Ik heb wel gelachen om deze 'domme fouten'. Toch zaten er wel een paar mooie scènes bij.

avatar van 606
Aardige film met standaard verhaaltje.
Acteren was redelijk en special effects waren goed.

3 sterren

avatar van Draconian
Issybizzy schreef:

Domme fout van jou ja. Je hebt zeker met je ogen dicht gekeken omdat je net dat kleine detail gemist hebt. Door de explosie op de achtergrond had zij het idee dat haar vriendje Chance ook gelijk dood was. Daarom gilde ze.

Dit is echt zo'n typische 'één-persoon-maakt-alles-af' film.

Een film met één en al actie, wat betreft vechten en schieten.
Als je ervan houdt is het leuk, maar deze is te standaard.

Het acteren en de special effecten zijn waardeloos en het verhaal maakt ook niet veel goed.
Als je het mij vraagt, geen aanrader dit !

Matige 2 sterren.

avatar van Heritek010
The_Game schreef:
Waarom lijkt de poster op The Transporter??

Waarschijnlijk omdat het dezelfde stunt team is als transporter ....

avatar van erpunited
Ik vond het verhaal niet zo geweldig. Ook het acteerwerk was niet geweldig. Alleen de actie was wel super. Lekker constant actie waardoor de film vlug ging. Dus wanneer je van actie houdt is dit zeker een aanrader

avatar van hedkandi1
Leuke film met mooie actie scenes.
Ik heb ervan genoten

avatar van Veni Vidi Film
Zonde van de tijd. Zelden zo'n slechte film gezien.

avatar van jeroentjuhhhhh
Zware middelmaat. Charisma-loze cast met minimalistische actie. Heel trots op de cover pronken met het ''stuntteam van blablabla'' maar vervolgens niets waarmaken binnen dat straatje. Genoeg andere films die hun release vinden, die wél de moeite waard zijn. Deze Jesse V. Johnson heeft sowieso nog niks noemenswaardig op zijn naam staan. The Fifth Commandment brengt daar dus geen verandering in.

avatar van Gang_Star
Typisch b-voer. Weinig verhaal vrij veel actie, maar niet altijd even interessant. Kon beter.

avatar van myster01
lekker gemengde reacties. maakt me nieuwsgierig naar deze film

Vrij negatieve reacties. Dan zal ik het wel een leuk filmpje vinden. hahaha. Ik ga 'm kijken.