Demon Tongue (2016)

Horror

geregisseerd door Gavin Rapp
met Seth Gontkovic, Jack Davis en Jessica Long

Vier studenten die parapsychologisch onderzoek doen worden naar een verlaten recreatiecomplex gestuurd om het waarheidsgehalte van vermeende paranormale gebeurtenissen te onderzoeken. De praatjes van de plaatselijk bevolking, die de gebeurtenissen wijdt aan de aanwezigheid van demonische machten, worden door de studenten als lachwekkende verzinsels beschouwd. Als echter het duister invalt en een aantal onverklaarbare incidenten plaatsvindt, voelen de verhalen van de lokale bewoners opeens erg geloofwaardig aan en breekt de hel los.

• vanaf 23 mei te koop op dvd

avatar van Collins
Low budget horror. Eigenlijk minder dan low budget. De film had een budget van slechts 100.000 dollar. Desondanks is ie best aardig. Verhaal is best amusant.
Ok, het gebrek aan budget houdt beperkingen in. Die zijn ook zichtbaar.
De sfx zijn wat armoedig maar door slim gebruik te maken van de technische middelen die wel voorhanden zijn (licht, beeld, geluid), is dat niet heel ergerlijk. Met psychedelisch aandoende beeldvoering en door geluidseffecten prominent te maken, ontstaat er tijdens het kijken een sfeer van beklemming, van creepiness. Er zijn zowaar een paar schriks.
Het acteerwerk is niet geweldig. Daar wreekt zich het low budget element nog het meest.
De endcredits zijn ook bijzonder aardig. Luchtig comicachtig en niet in lijn met de film. Waarschijnlijk geboren uit geldgebrek, maar tekenend voor het vernuft van de maker en geslaagd grappig.
Film met mankementen, maar desondanks best vermakelijk. Rommel? Waarschijnlijk wel, maar dan wel rommel met een bepaalde aantrekkelijke charme.

avatar van 606
Man alsof ik naar een handycam film aan het kijken was, zo slecht en dat acteerwerk. Jeej.