Waking Madison (2010)

geregisseerd door Katherine Brooks
met Sarah Roemer, Elisabeth Shue en Taryn Manning

Waking Madison vertelt het verhaal van Madison, een jongedame die lijdt aan een identiteitsstoornis. Ze woont in New Orleans en werkt voor haar kost bij een sekslijn. Ondanks haar opmerkelijke baan, doet ze er alles aan om een normaal leven te leiden. Nadat Madison door een reeks gebeurtenissen suïcidaal en wanhopig achtergelaten wordt, sluit ze zichzelf voor 30 dagen lang op in haar appartement. Ze neemt voor om gedurende de 30 dagen zichzelf op te nemen, met de bedoeling een documentaire te maken. Ook hoopt ze in deze periode belangrijke vragen beantwoord te krijgen. Zal dit niet gebeuren, dan zal ze zelfmoord plegen. Met de hulp van dokter Elizabeth Barnes weet Madison langzaam haar leven weer op een rij te zetten.

avatar van Knisper
Wat artwork zag er behoorlijk interessant uit, verhaal klinkt aardig en ook de cast spreekt me wel aan (Roemer is behoorlijk knap trouwens). Wat ik tot nu toe van Brooks geeft me echter minder hoop, omdat er vooral te veel sentiment en cliches in zitten, maar hopelijk weet ze dat juk van zich af te werpen. Ben evenmin benieuwd.

avatar van people
De soundtrack van Requiem for a dream werd in de trailer gebruikt. Dat was voor mij al een afknapper op originaliteit.

avatar van pardalis
In het begin was het serieus doorbijten. Maar alles heeft zijn nut. Op het einde komt er duidelijkheid over alles en is het uiteindelijk wel een goeie film.

Matig drama die de gevoelige snaar niet weet te raken wel leuk om Elisabeth Shue weer eens te zien.

avatar van Anyaamsreob
Het principe is eigenlijk al gedaan zeg maar.. desondanks on-originaliteit zetten ze een goede sfeer neer. Ik vind het alleen jammer dat je de 'afloop' niet ziet..