An Eye for an Eye (1981)

Alternatieve titel: Oog om Oog

Actie / Avontuur

geregisseerd door Steve Carver
met Chuck Norris, Christopher Lee en Richard Roundtree

Als de partner van agent Sean Kane wordt vermoord, zint hij op wraak. Hij gaat zelf op onderzoek uit wie verantwoordelijk is, waarbij hij niet altijd binnen de wet blijft. Dit leidt tot zijn ontslag, maar Kane gaat door met zijn klopjacht.

Norris slaat om zich heen in een goed gevulde jaren 80
actieknaller.In James Bond hadden we te maken met een
man vol ijzeren tanden. Norris heeft zijn eigen creep.
Een enorme Chinees die 3 keer zo groot als Norris is.
Spectaculaire scenes en echt een lekkere jaren 80 film.
Zou nu gedateerd zijn maar sprak zeker in 1982 tot de verbeelding

gideonvdb
goeie film van die tijd verveeld geen moment 4 sterren

avatar van animalkrullie
Inderdaad voor die tijd een leuke aktiefilm.

een prima film waar animalekrullie de 2.5 vandaan haalt is mij een raadsel tijden zeggen mij niet zoveel bij films.
animal.

Zinema (crew)
Aardige aktie-film die met name voor Norris' fans goed te pruimen is. Een gemiddelde B-film.

Een gemiddelde B-Film.. die een 2.0 krijgt, oké.

Relax schreef:
Een gemiddelde B-Film.. die een 2.0 krijgt, oké.

Ter verduidelijking:

4,5=meesterwerk met een griffel
5=perfect

Vriendelijke groet.

avatar van niethie
Dit vind ik nog wel een van de leukste films waar Norris in meedeed, verhaaltje is- natuurlijk erg standaard maar mede dankzij de vermakelijke actiescenes kijkt het nog allemaal best lekker weg, vooral die dikke Japanse (Oddjob uit Goldfinger achtige)
bad guy op het einde ben ik nooit meer vergeten.

2,5 sterren

4=meesterwerk
4,5=meesterwerk met een griffel
5=perfect

Vriendelijke groet.

Volgens uw schaal is 2 gemiddeld. Een B-film is sowiso al een wat slechtere film dan gemiddeld. Een gemiddelde B-film is dus geen 2 sterren waard.

vg

Zinema (crew)
Laten we deze discussie maar niet gaan doen.

Nomak
Een actiefilm uit de tijd waarin Chuck Norris nog baardloos was. De onverschrokken actieheld doet exact wat er in dit soort films van hem wordt verwacht. Hij gaat op zoek naar de bad guys en raakt hierbij regelmatig verwikkeld in een stevige knokpartij. De rest van de cast doet het ook prima en er zijn een aantal erg herkenbare acteurs van de partij waaronder Mako, Richard Roundtree en Christopher Lee die hier weer eens een echte slechterik speelt. Maar het mooiste is natuurlijk dat er een gigantische Aziatische vechtmachine in de film zit. Echt zo indrukwekkende kerel waarvan je vanaf het eerste moment dat je hem ziet meteen hoopt dat ie oog in oog komt te staan met onze heldhaftige karateka. An Eye for an Eye is een film die uiteraard vooral in de smaak zal vallen bij de fans van Chuck Norris.

Beetje Bondeske.

Deze aardige actiefilm is in eerste instantie voldoende onderhoudend en kent een lekker grimmig begin. Als vervolgens het verhaaltje een heel klein beetje Bondeske wordt met beschietingen vanuit helikopters en de monsterlijke Professor zijn intrede doet, begint vooral op te vallen hoe middelmatig dit werkje eigenlijk is. Terwijl hij amper kan lopen en zich hinkelend voortbeweegt haalt hij een ieder met gezonde benen gewoon in. Roundtree lijkt zich zelfs in een volledig andere film te bevinden en Mako, die te pas en onpas weer mag opdagen, hangt er ook maar een beetje bij.

Doorsnee.

avatar van Beertje45
Inderdaad aardige aktie / thriller met een fris geschoren Chuckie. Ook behoorlijke bijrollen van Mako, god hebbe zijn ziel, en Christopher Lee die ik steeds enorm vind. Prof. Toru Tanaka is ondertussen overleden, of vergis ik mij?

avatar van DragQueen
Prima film uit de catalogus van Chuck Norris. Die hier goed in zijn rol zit, en voor de nodige actie zorgt. Ook de bijrollen komen prima uit de verf. Het verhaal heeft verder niet veel om het lijf, maar de actie biedt genoeg amusementswaarde. 2,5 Ster.

avatar van Phantasm
Leuke aktiefilm voor die tijd, kijkt lekker weg.

avatar van Proeneke
Lekker hoor.