The Evening Star (1996)

Komedie / Drama

geregisseerd door Robert Harling
met Shirley MacLaine, Bill Paxton en Juliette Lewis

Vervolg op Terms of Endearment uit 1983. Na de dood van haar dochter Emma doet Aurora Greenway verwoede pogingen om haar familie bij elkaar te houden, maar haar kleindochter is net zo rebels als Emma, haar ene kleinzoon heeft te kampen met armoede en haar andere kleinzoon zit in de gevangenis.

neo (crew)
terms of endearment vond ik stukken beter. dit vervolg was vooral erg saai.

avatar van Clover
Heerlijke film net als Terms of Endearment!

Gelukkig heeft Jack Nicholson een gastrolletje als het personage waarmee hij destijds een oscar won.
De scene's tussen MacLaine en Nicholson zijn veruit de beste van de ganse film.

Ik had die film ook willen zien maar kan hem nergens kopen of vinden in een videotheek kan iemand mij misschien helpen hoe ik aan die film kom om hem te kunnen zien?

Opnieuw een goede rol voor Shirley MacLaine, net als in de voorganger Terms of endearment. Totale film had, wat mij betreft, 7 minuten korter mogen zijn (vanaf 105.05 min. tot 112.35 min.) en dat is de tijd waarin die verschrikking Jack Nicholson te zien is (zie ook mijn commentaren bij Terms of endearment).

Moet je 'Terms of Endearment' hebben gezien om het verhaal te kunnen volgen en/of de film te kunnen waarderen?