Damnation Alley (1977)

Sciencefiction / Drama

geregisseerd door Jack Smight
met Jan-Michael Vincent, George Peppard en Dominique Sanda

Een kleine groep overlevenden uit een militaire installatie die de 3e wereldoorlog hebben overleefd rijdt over een verlaten en dood landschap naar waar zij hopen dat er nog overlevenden zijn. Hopelijk zal hun speciaal gebouwde voertuig hen beschermen tegen het bizarre weer, gemuteerde planten, dieren en andere gevaren onderweg.

De DVD schijnt er aan te komen.

avatar van Redlop
Gezien het stemmenoverzicht zijn er in ieder geval 6 mensen die daar niet 1,2,3 op zitten te wachten. 7 met mezelf erbij.

Klinkt wel cool.

avatar van Quentin
Heb ik nog een 8mm kopie van, met deze stoere cover. Moet de projector eens van zolder halen.

De dvd is beloofd, maar is er nog steeds niet.

Zie hem zelfs niet meer op de Anchor bay site....

avatar van Quentin
Er circuleert nu een fanmade versie in scope, ziet er prima uit.

Quentin schreef:
Er circuleert nu een fanmade versie in scope, ziet er prima uit.

Waar vind je die?

avatar van Filmkriebel
Nog niet : releasedatum is 12 juli.

avatar van Filmkriebel
Wat een junk. Dit is een film om zich over te schamen. Damnation Alley is een voorbeeld van hoe je zelfs met een vrij groot budget geen enkel resultaat bereikt. De special effects zijn een ramp : die reuzenschorpioenen zagen er niet uit, en de actrice die besprongen werd door deze monsters werd opeens vervangen door een opblaasbare pop. Totaal onbegrijpbare scène ook. Airwolf-acteur Jan Michael Vincent mag circus-aapje spelen en kunstjes verrichten met de moto. Hij grijnst meer dan eens breed, alsof de hele post-apocalyptische situatie best leuk is. En dan dat einde... moet je zien om te geloven. Ik kan hier niet veel goeds over zeggen, behalve misschien dan de scène met de vleesetende kakkerlakken en de design van de "landmasters", wat ook voorkomt dat ik de film een 0,5* geeft.

Ik moet zeggen dat de film tot en met de uitbraak van de 3e wereldoorlog best aardig was maar wat men daarna liet zien wekte eerder op de lachspieren dan dat het bedoeld zal zijn. Vooral de zogenaamde gemuteerde dieren en omgevingen (belachelijke luchten) sloegen werkelijk nergens op. Zelden zo'n goedkope en belabberde special effecten in een film gezien als deze.

Het hele verhaal werd sowieso na 3e wereldoorlog een belachelijke en trieste bedoeling. Kijk je naar de cast van deze film dan verklaard het wel veel want het zijn gewoon allemaal matige acteurs die hun hoogtij jaren hadden met series. Ik heb deze film destijds in de jaren 80 eens gehuurd maar dat was gewoon zonde van mijn 4 gulden. Daar had ik toen beter kauwgomballen of een seksboekje in de tweedehandswinkel voor kunnen kopen en dan had ik er veel meer plezier aan gehad. Knap en verbazingwekkend dat deze ellende nog zo'n hoog gemiddelde hier heeft

avatar van Biosguru
Hihi, wat een bak onzin ik zit nog te lachen, terwijl ik dit tik. Dit is voor mij in ieder geval een typische zo slecht dat het weer leuk is film.