Junkyard Dog (2010)

Thriller

geregisseerd door Kim Bass
met Vivica A. Fox, Brad Dourif en Innis Casey

De 19-jarige studente Audra Buckman wordt door de Junkyard Dog, een psychisch gestoorde menseneter met een hoog libido, ontvoerd en opgesloten. De gestoorde kannibaal verkiest het zijn slachtoffers eerst een maand lang te verkrachten alvorens ze op te eten. Ook Audra wachtt dit gruwelijke lot. Haar enige hoop op overleven is de gedreven FBI-agente Samantha Deatherage die de psychopaat dicht op de hielen zit.

avatar van kArIzMa_Movie
Trailer.

Eerlijk... Ziet dit er niet goed uit?

avatar van WaynesW
Regelrechte ramp.
Eerst denk je nog: "Oh een zwakke 'remake' van The Silence of the Lambs" maar dat is al veeeel te hoog gegrepen.
Kijken op eigen risico. 14 in een dozijn.

Mjah.

Zit best wat potentieel in maar dat wordt op een nogal vreemde en slordige manier afgebroken.

De opzet is nog best oké. Redelijk simpele kidnapping, maar de bad guy is best leuk en ook Dourif heeft een grappig (hoewel iets te klein) bijrolletje. Niet supergoor verder, maar bij momenten toch aardig smerig.

Onbegrijpelijk wie Vivica A. Fox gecast heeft voor deze film maar dat mens kan echt voor geen meter acteren. Complete blamage en vaak gewoon sfeerverpestend. En dan moet je het al echt bont maken om zo'n negatieve kritieken te oogsten bij een horrorfilm. Ook de soundtrack wil niet altijd even goed mee. Sommige scenes lijken echt amateurreconstructies van andere films (vooral de scenes die zich bij het FBI gebouw afspelen).

Zo kent de film twee kanten die zich niet echt weten te verenigen. De climax is jammer genoeg ook niet al te denderend, al blijft er wel een redelijk rauw sfeertje over de hele film heenhangen.

Jammer dus, want het had héél eenvoudig een stuk beter gekund. Betere soundtrack, een andere actrice voor Fox en een iets minder afgeraffeld einde hadden zo een ster extra opgeleverd.

Nu blijft de film steken op 2.5*

Hoe kom je hier in vredesnaam bij terecht?

Zoals bij de meeste van deze films, recente horrorreleasjes in de gaten houden?

Hoezo, wat is er zo vreemd aan deze film?

Aha, had niet door dat het horror was. Nou, het lijkt me op het eerste gezicht echt een regelrechte b-film in echt elk opzicht. En dan niet een genrefilm-b-film, maar gewoon een prutswerkje.

Tegenwoordig is de lijn tussen thriller en horror nogal vaag. Denk dat er in ieder geval wel genoeg vetzakkerij tussenzit om horror als subgenre mee te nemen.

Zo slecht is het trouwens niet, de seriemoordenaar is ook eerder een gestoorde kanibaal/folteraar[, er hangt wel een dreigend sfeertje en verder is het een redelijk standaard genrewerkje. En Dourif zit er niet voor niks in natuurlijk

Maar op basis van de genreaanduiding en plot hier begrijp ik wel waarom het je verbaast.

avatar van Boeikens
Heb het plot wat aangepast, dan is er wat meer duidelijkheid over de werkelijke inhoud van deze film
Op IMDb houden ze het bij thriller maar deze behoort ook wel ergens in de horrorwereld thuis.