Football Under Cover (2008)

Alternatieve titels: Football Undercover | Anstoß in Teheran

Duitsland
Documentaire
86 minuten / 52 minuten (tv-versie)

geregisseerd door David Assmann en Ayat Najafi
met Marlene Assmann, Narmila Fathi en Sanna El-Agha

Marlene is speelster van het Berlijnse damesvoetbalteam BSV AL-Dersimspor en zij hoort op een dag over het Iraanse nationale damesvoetbalteam dat nog nooit de kans heeft gehad om tegen een tegenstander te spelen. Ze overtuigt haar eigen team om te proberen een wedstrijd te organiseren tegen deze Iraanse vrouwen. In Duitsland blijkt me niet al te enthousiast, waarop ze naar Teheran reist om via verscheidene instanties iets te kunnen regelen. Het blijkt nog niet zo makkelijk om een voetbalwedstrijd te organiseren. Zeker niet als ondertussen Iran verwikkeld raakt in internationale dreigementen.